خبر

معاملات یورو/دلار، یک پله پائین‌تر

معاملات یورو/دلار، یک پله پائین‌تر

پیرو انتشار گزارش بهتر از حد انتظار مشاغل ایالات متحده، یورو/دلار ناکام از بسته‌شدن در نزدیکی بالاترین حد هفتگی، به طرز چشمگیری کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از سایت اینوستینگ، یورو/دلار در روز دوشنبه پس از اجرای یک کندل روزانه‌ی کلیدی در جهت معکوس روز جمعه، به میزان نسبتأ پائین‌تری معامله شد؛ این کاهش پیرو انتشار گزارش مشاغل بسیار قوی‌تر از حد انتظار در ایالات متحده روی داد.

یورو/دلار (EUR/USD) نه‌تنها نتوانست نزدیک به بالاترین حد هفتگی بسته شود، بلکه عدم اطمینان از بسته‌شدن به صورت سبز، زمانی رخ داد که این جفت ارز در حال آزمایش یک مقاومت کلیدی کوتاه‌مدت بود. خط روند صعودی چند ساله که پایین‌ترین سطح سال‌های 2016 و 2020 را به هم متصل می‌کند، سرانجام در آوریل هفته‌ی گذشته شکسته شد و این همان خطی بود که یورو/دلار (EUR/USD) طی 10 ماه گذشته، زیر آن باقی ماند.

برای اولین بار از آوریل گذشته، گاوها با چندین تلاش ناموفق در هفته‌های اخیر، توانستند این سطح مقاومت کلیدی را آزمایش کنند. در حالی که جفت یورو/دلار موفق شد روز چهارشنبه بالاتر از خط روند بسته شود، عقب‌نشینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به این معنی بود که این جفت‌ارز به صورت هفتگی زیر خط روند بسته شد - این امر، یک شکست(بریک‌اوت) ناموفق در سطح کلیدی ایجاد می‌کند که معمولاً یک اندیکاتور تکنیکال بسیار قوی است و حرکت قیمت(پرایس‌اکشن) در حال تغییر جهت خود خواهد بود.

قیمت یورو/دلار (EUR/USD) اکنون در حال آزمایش پشتیبانی نزدیک در سطح 1.0780 است و احتمالاً با فیبوناچی اصلاحی 23.6% مربوط به سپتامبر 2022 اصلاح خواهد شد. حمایت 23.6% فیبوناچی در سطح 1.0675 قرار می‌گیرد، در حالی که فیبوناچی مهم‌تر 38.2 درصدی در سطح 1.0456 قرار دارد.

یورو/دلار

در روند صعودی، منطقه‌ی حوالی 1.09 همچنان به عنوان مقاومت اصلی عمل می‌کند. شکست بیش از این بلوک مقاومت، راه را برای سطوح بسیار بالاتر یورو/دلار آمریکا، از جمله میانگین متحرک 100 هفته‌ای در 1.1059 هموار می‌کند.

تحلیلگران چه می‌گویند؟

استراتژیست‌های بلومبرگ FX: «جالب‌ترین اتفاق پس از واکنش شدید در گزارش NFP رخ داد. تحلیلگران آن را تکرار شکست غافلگیرکننده‌ی سال گذشته می‌دانند که به عوامل فصلی مربوط می‌شد، به طوری که برخی از میزها صرفاً انتشار را به صورت دور از دسترس و مانند آن نامیدند. با این حال، دلار هرگز حتی نیمی از سود خود را رها نکرد، زیرا بازار تلاش کرد تا داده‌های حقوق و دستمزد را درک کند. اگر واقعاً بازار فکر می‌کرد که این یک رویداد ناگهانی است، دلار باید همانند گذشته، سود خود را از بین می‌برد. این بار اوضاع واقعاً متفاوت بود و به نظر می‌رسد که ارقام خدمات ISM تأیید می‌کنند که چیزی در حال تغییر است.»

تحلیلگران BofA: «حرکت‌های شدید دلار در روز پنج‌شنبه و جمعه هر یک از موقعیت‌های کوتاه دلار آمریکا (USD) مدل CTA را در معرض خطر پوشش قرار داده است. به ترتیب، جفت‌هایی که نزدیک‌ترین نقاط ماشه را دارند عبارتند از پزوی مکزیک MXN/USD، و یورو EUR/USD و دلار استرالیا AUD/USD و پوند انگلیسGBP/USD، و در نهایت ین ژاپن JPY/USD.

استراتژیست‌های ING FX: «ما فکر می‌کنیم DXY می‌تواند تا زمانی که داده‌های سطح اول جدید ایالات متحده در هفته‌ی آینده منتشر شود، در حدود 103.00 تثبیت شود و علاوه بر آن قادر است مجدداً رتبه‌بندی رشد ایالات متحده و انتظارات نرخ فدرال رزرو را احیاء کند.»

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 14:30
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین