خبر

دلار؛ اندر آن مأمنی که ماند

دلار؛ اندر آن مأمنی که ماند

در حالی که دلار استرالیا و یورو امروز دچار کاهش‌های شدید شدند، دلار آمریکا در بالاترین حد خود در 20 سال اخیر ثابت ماند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، دلار آمریکا در روز سه‌شنبه نزدیک به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر ثابت شد، در حالی که رقبای آن از استرالیا تا یورو متحمل ضررهای شدید شدند؛ زیرا معامله‌گران در این هفته برای افزایش نرخ بهره تهاجمی از سوی فدرال رزرو آماده می‌شوند.

بر اساس گزارش CME's Fedwatch Tool با بانک‌های سرمایه‌گذاری، انتظارات برای افزایش 75 واحدی در ژوئن و ژوئیه و افزایش 50 واحدی در سپتامبر در پایان نشست دو روزه در روز چهارشنبه تقریباً به قیمت‌ها دامن زده است. 

افزایش 75 واحدی بزرگترین افزایش از سال 1994 خواهد بود و با توجه به زیان شدید بازارهای سهام جهان، جذابیت دلار به عنوان یک دارایی امن نیز جذابیت آن را افزایش می‌دهد.

دارایی امن

کنت بروکس، استراتژیست در Societe Generale در لندن، گفت: «هیچ نشانه قانع‌کننده‌ای از شکار معامله در ارزهای پرخطر یا کسب سود در موقعیت‌های طولانی دلار پس از آتش بازی دیروز وجود ندارد... شما نمی‌خواهید دلار را در این سناریو کوتاه کنید.»

نرخ تورم داغ روز جمعه بدترین روز را برای اوراق قرضه دو ساله خزانه‌داری ایالات متحده از سال 2009 ایجاد کرد. دویچه بانک (ETR:DBKGn) گفت که همراه با جهش روز جمعه پس از CPI، بازدهی حدود 54 واحد در ثانیه افزایش یافت که بزرگترین حرکت دو روزه از زمان سقوط Lehman در سال 2008 است.

افزایش اختلاف نرخ به نفع ایالات متحده جذابیت دلار را افزایش داده است، در حالی که کاهش موقعیت‌های خرید به معامله‌گران کمک کرده است تا در معاملات طولانی دلار تجمع کنند.

معامله‌گران تنها 12 میلیارد دلار دارند که تقریباً یک چهارم رکورد طولانی‌مدت است که در آغاز آخرین چرخه انقباض ایالات متحده در سال 2015 ثبت شده است.

یورو، دلار استرالیا، دلار نیوزلند، فرانک سوئیس و دلار کانادا به بالاترین سطح یک ماهه خود رسیده است و در روز سه‌شنبه به بالاترین سطح یک ماهه 1.0397 دلار در هر یورو رسید، قبل از اینکه اندکی به 1.0475 دلار کاهش یابد.

دلار استرالیا و سایر ارزها

نگرانی‌ها در مورد مداخله رسمی نیز به ین مهلت داد، اما پس از آنکه بانک مرکزی ژاپن دور خرید اوراق قرضه را گسترش داد و بازده اوراق قرضه دولتی 10 ساله را به سقف 0.25 درصدی خود بازگرداند، به زودی به عقب افتاد. و بدین صورت ین آخرین بار پس از رسیدن به کمترین میزان در 24 سال گذشته یعنی 135.22 در روز دوشنبه، 134.18 در هر دلار معامله شد.

 

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 15:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین