خبر

دلار/ین یک کف بالاتر

دلار/ین یک کف بالاتر

پیرو تلاش دلار آمریکا برای بازیابی جذابیت خود به عنوان پناهگاه امن، جفت ارز دلار/ین فروش منطقه 134 خود را معکوس کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، دلار/ین (USD/JPY) در حال تلاش برای بهبودی جزئی در جلسه اروپایی است و فروش به منطقه 134.00 را معکوس می‌کند.

دلار آمریکا در حال بازیافتن جذابیت پناهگاه امن خود است، زیرا بازارهای اروپایی به منطقه قرمز بازگشته و سودهای اولیه خود را از بین می‌برند. داده‌های احساسات اقتصادی آلمان و منطقه یورو ZEW نتوانست بازارها را تحت تأثیر قرار دهد و ریسک رکود را روی میز نگه دارد.

با توجه به این موضوع، دلار عقب‌نشینی خود را از بالاترین سطح 20 سال اخیر در مقایسه با همتایان اصلی خود متوقف کرد، و به USD/JPY کمک کرد تا یک کف بالاتر از انتشار شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) در اواخر جلسه NA پیدا کند.

چاپ داغ PPI ایالات متحده به گمانه‌زنی‌های مداوم مبنی بر اینکه فدرال رزرو در این هفته 75 واحد در ثانیه افزایش نرخ بهره را ارائه خواهد کرد، می‌افزاید، و از تعهد قبلی خود برای افزایش 50 واحدی در ثانیه جلوگیری می‌کند. این امر می‌تواند توسط بازارهای سهام جهانی به طور منفی مورد توجه قرار گیرد و موج دیگری از ریسک‌گریزی را در سراسر جهان ایجاد کند.

دلار در کنار بازدهی خزانه‌داری در یک وضعیت برد-برد باقی می‌ماند، که می‌تواند به یک جهش جدید در این نقطه دامن بزند. علاوه بر این، واگرایی سیاست پولی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن (BOJ) نیز بر ارز ژاپن تاثیر خواهد گذاشت و این امر برای این جفت ارز خوب است.

علی‌رغم تلاش‌های مداخله‌ای شفاهی مقامات ژاپنی، اقدامات BOJ برای دفاع از هدف بازدهی در چند وقت اخیر هیچ حمایتی از ارز داخلی ارائه نکرده است.

قرار است فدرال رزرو روز چهارشنبه تصمیم خود را درباره نرخ بهره اعلام کند در حالی که BOJ جلسه سیاست‌گذاری خود را در روز جمعه به پایان خواهد رساند.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 16:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین