خبر

درس ۲ : معاملات آتی بیت کوین

درس ۲ : معاملات آتی بیت کوین

در این درس، توضیحاتی درباره‌ی انجام معاملات آتی بیت کوین به وسیله‌ی یک پلتفرم معاملاتی، مزایا و ریسک‌های آن ارائه می‌دهیم.

استفاده از کانال‌های معاملاتی خودکار برای کسب پول در بازار کریپتو یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیش پای معامله‌گران کریپتو قرار دارند. این تکنیکی برای پول‌سازی است که به طور مداوم به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند بتوانند در صنعت کریپتو به صورت آنلاین به پول فراوانی برسند. 

این مقاله بر یکی از این سایت‌های معاملاتی خودکار تمرکز دارد؛ نام آن بیت کوین فیوچر (Bitcoin Future) است – این سایت معاملاتی خودکار به کاربران کمک می‌کند بتوانند در بازارهای آتی بیت کوین به انجام معامله بپردازند. 

در این مقاله، به طور مختصر به معرفی بازار آتی بیت کوین و سایت معاملاتی بیت کوین فیوچر می‌پردازیم و این مسئله را بررسی می‌کنیم که آیا شرکت در بازار آتی بیت کوین برای‌تان سودآور هست یا خیر. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیت کوین فیوچر چیست؟

بیت کوین فیوچر یک پلتفرم معاملاتی قانونی است که از معاملات رباتیک استفاده می‌کند. این سیستم معاملاتی خودکار به گونه‌ای پیکربندی شده است که از طرف سرمایه‌گذاران به انجام معامله می‌پردازد. این یک سیستم معاملاتی سریع و هوشمند است که همه‌ی آدم‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. جلسات معامله فقط با یک کلیک بر روی تب‌ها و ویجت‌ها در شبکه‌ی معاملاتی بیت کوین فیوچر آغاز و پایان می‌یابند.

این ساده‌ترین پلتفرم معاملاتی است که هر فردی در بازار ارز کریپتو می‌تواند با استفاده از آن به سود برسد. تیم هوشمندی از معامله‌گران ارز کریپتو و توسعه‌دهندگان این فناوری سایت معاملاتی bitcoinfuture.app را به وجود آورده‌اند. این پلتفرم دارای تمام ویژگی‌های نزدیک به یک شبکه‌ی معاملاتی خودکار و قابل اعتماد است.

بیت کوین فیوچر یک برند با مجوز رسمی است و یک پلتفرم معاملاتی قانونی ایجاد کرده که هر معامله‌گر می‌تواند از طریق آن با معامله در بازارهای آتی رمز ارزها به پول برسد.

معاملات آتی بیت کوین

ارزش آتی چگونه محاسبه می‌شود؟

فرمول نظری برای محاسبه‌ی قیمت‌ در معاملات آتی از قیمت روز به ترتیب زیر است:

 (سود سهام - نرخ بهره‌ی بدون ریسک + 1) ×  قیمت روز  = قیمت آتی

فرمول بالا باید در دو نقطه با ویژگی‌های بیت کوین سازگار شود؛ اول این‌که نرخ بهره‌ی بدون ریسک باید از پایه‌ی سالانه به روزانه تغییر پیدا کند، و دوم این‌که هیچ سود سهامی در مورد بیت کوین وجود ندارد؛ بنابراین، می‌توان آن را حذف کرد. بنابراین، این فرمول برای بیت کوین به این صورت می‌شود:

  [(x / 365) × نرخ بهره‌ی بدون ریسک + 1] × قیمت روز بیت کوین  = قیمت آتی بیت کوین یا قیمت بیت کوین فیوچر

x در این معادله تعداد روزهای مانده تا تاریخ انقضاء قرارداد آتی است

معامله‌ی آتی بیت کوین چگونه است؟

معامله‌ی آتی یا فیوچرز بیت کوین شبیه همان معاملات آتی سنتی است.

با استفاده از فرمول بالا، ارزش بیت کوین میان طرفین معامله معین، و بر اساس آن، معامله انجام می‌شود.

۲ نوع قرارداد آتی وجود دارد:

  • موقعیت یا پوزیشن لانگ (Long position) – اگر فکر می‌کنید قیمت بیت کوین در آینده زیاد می‌شود، می‌توانید وارد موقعیت یا پوزیشن لانگ شوید؛ بر اساس این نوع قرارداد آتی، شما موافقت می‌کنید در آینده، هنگام منقضی شدن قرارداد، با قیمتی که امروز مشخص کرده‌اید، بیت کوین بخرید - فارغ از آن‌که قیمت بیت کوین چه‌قدر زیاد شده باشد. 
  • موقعیت یا پوزیشن شورت (Short position) اگر فکر می‌کنید قیمت بیت کوین در آینده کم می‌شود، می‌توانید وارد موقعیت یا پوزیشن شورت شوید؛ بر اساس این نوع قرارداد آتی، شما موافقت می‌کنید بیت کوین‌ها را در هنگام منقضی شدن قرارداد با قیمتی که امروز مشخص کرده‌اید، بفروشید - فارغ از آن‌که قیمت بیت کوین چه‌قدر کم شده باشد. 

چگونه در پلتفرم بیت کوین فیوچر حساب باز کنیم؟

گام اول: ثبت نام

فرایند ثبت نام سریع است و آن را می‌توان در کم‌تر از ۱۰ دقیقه انجام داد. برای اطمینان از صحت اطلاعات ورودی‌تان و ایجاد حساب جدید بیت کوین فیوچر، یک تایید کلی و سریع انجام می‌شود.

گام دوم: نسخه‌ی دمو یا نمایشی معامله

اگر نیاز به کسب آگاهی بیش‌تر درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد ربات‌های معاملاتی باشد، نسخه‌ی نمایشی معامله مفید خواهد بود. این نسخه‌ی نمایشی دارایی ویژگی‌های متعددی است و کارکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

گام سوم: سپرده‌گذاری

پیش از فعال کردن ویژگی معامله‌ی زنده (لایو ترید)، شما باید یک سپرده داشته باشید. پلتفرم‌های پرداخت مختلفی وجود دارند که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ از جمله مسترکارت، ویزا، پایونیر، اسکریل و غیره.

گام چهارم: معامله زنده (لایو تریدینگ)

معامله‌ی زنده ویژگی بسیار ساده‌ای برای استفاده در بیت کوین فیوچر است. برای فعال‌سازی معامله‌ی زنده، فقط کافی است روی تب مخصوص آن کلیک کنید، و ربات‌های معامله‌گر فعال خواهند شد.

ویژگی‌های پلتفرم بیت کوین فیوچر

۱. پرداخت سود: مبلغ این پرداخت بر اساس سودی تعیین می‌شود که ربات‌ها در حساب یک سرمایه‌گذار با وجوه وی به دست می‌آورند. حق کمیسیون نیز پس از کسب سود، از سیستم کسر می شود؛ این مبلغ فقط از سود برداشته می‌شود.

۲. سیستم تایید: فرایند تایید بیت کوین فیوچر بسیار سریع است. این سیستم صحت اطلاعاتی را که سرمایه‌گذار در حساب خود وارد می‌کند، تایید می‌کند.

۳. پروتکل رمزگذاری آنلاین: امنیت فرایندهای معامله و سایر تراکنش‌های بیت کوین فیوچر با پروتکل SSL تامین می‌شود؛ یعنی کل این سیستم قابل اعتماد است.

۴. کارگزاران شایسته: هر کدام از حساب‌های بیت کوین فیوچر به کارگزاران یا بروکرهای تاییدشده‌ متصل هستند؛ آن‌ها تضمین می‌کنند که همه‌ی معاملات منتخب و اجرا شده توسط ربات‌های معامله‌گر سودآور خواهند بود.

۵. پشتیبانی از مشتری: هر کدام از دریافت‌کنندگان سود به صورت نامحدود و بیست و چهار ساعته، به تیم خدمات مشتریان دسترسی دارند تا در مواقع لازم از کمک آن‌ها استفاده کنند.

مزایای بیت کوین فیوچر

۱. بیت کوین فیوچر، یک سیستم کاربر پسند: برای شروع کسب درآمد از بیت کوین فیوچر، نیازی به آموزش خاص یا دانش تخصصی وجود ندارد.

۲. فرایندهای سریع: نرخ موفقیت یا وین‌ریت بیت کوین فیوچر بسیار بالا است، زیرا ربات‌های معامله‌گر به سرعت کار می‌کنند تا از سیگنال‌های سودآور بازار نهایت استفاده را ببرند.

۳. خدمات مشتریان قابل اعتماد: در صورت نیاز، خدمات مشتریان همیشه در دسترس خواهد بود.

۴. نسخه‌ی دمو یا نمایشی معامله: کاربران می‌توانند با بررسی جلسات آزمایشی، از نحوه‌ی کارکرد معامله‌ی خودکار رمز ارز آگاه شوند.

ریسک‌های شرکت در معاملات آتی 

به دلیل وجود احتمال بالقوه‌ی ضررهای بزرگ، قراردادهای آتی بیت کوین به طور ویژه‌ به عنوان اوراق بهادار پرخطر شناخته می‌شوند. چنان‌چه در تخمین ارزش آتی مورد انتظارتان دچار اشتباه شوید، پول‌تان را باید دو دستی تحویل دلالانی بدهید که کارشان را درست انجام داده‌اند. میزان این ضررها بسته به ماهیت غیر قابل پیش‌بینی بازارهای رمز ارز متغیر است.

به گفته‌ی هر یک از معامله‌گران بازار آتی، تعداد معاملات لانگ از تعداد معاملات شورت در بازار بیش‌تر است؛ به این معنی که بیش‌تر افراد تخمین می‌زنند که ارزش بیت کوین بالاتر می‌رود و بیت کوین خود را در فارکس و بازارهای اختیار معامله نگه می‌دارند.

نتیجه

بیت کوین فیوچر (Bitcoin Future) یکی از محبوب‌ترین و قابل اعتمادترین سایت‌های معامله‌ی خودکار است. این پلتفرم تایید شده و قانونی است. ربات‌های معامله‌گر در این سیستم به خوبی کار می‌کنند، کاربران فقط باید سپرده‌های خود را در حساب خود قرار دهند، و بقیه‌ی کارها توسط ربات‌های معامله‌گر انجام خواهد شد.

اکنون، افراد بیش‌تری می‌توانند با استفاده از بیت کوین فیوچر به راحتی سرمایه‌گذاری کنند و سود به دست بیاورند. این یکی از پاسخگوترین سایت‌های معامله‌ی رمز ارز به شمار می‌رود. هم‌چنین، بیت کوین فیوچر دارای ویژگی‌هایی است که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است؛ از این رو، همه‌ی آدم‌ها می‌توانند به یک معامله‌گر روزانه‌ی موفق در بازار رمز ارز تبدیل شوند.         

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 10:08
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین