خبر

درس ۱ : ده نکته برای معامله‌گران مبتدی در رمز ارزها

درس ۱ : ده نکته برای معامله‌گران مبتدی در رمز ارزها

در این درس، به عنوان گام نخست، به ۱۰ نکته‌ی مهم اشاره می‌کنیم که شما به عنوان یک معامله‌گر روزانه‌ی مبتدی باید به خوبی از آن‌ها آگاه باشید.

رمز ارزها بر اساس اوراق سفید بیت کوین که در ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شدند، پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند. ناکاموتو به دنبال ارزی بود که از حکومت‌ها یا یک قدرت کنترل‌کننده‌ی مرکزی مستقل باشد. ارزهای دیجیتالی متعددی پیش از بیت کوین راه‌اندازی شدند، ولی هیچ‌یک مانند بیت کوین مورد استقبال قرار نگرفتند.

بحران مالی ۲۰۰۸ ضرورت وجود شکل جایگزینی از ارز را به وضوح نشان داد؛ به این ترتیب، رمز ارزها با اوراق سفید بیت کوین وارد میدان شدند. مسلما صرافی‌های متعددی وجود دارند که امکان خرید رمز ارزها را برای‌تان فراهم می‌کنند؛ از جمله کوین‌بیس، گل سر سبد تمام صرافی‌های موجود در ایالات متحده، کراکن و غیره. بایننس نیز به عنوان بزرگ‌ترین صرافی در دنیا شناخته می‌شود.

معامله با رمز ارزها می‌تواند برای‌ افراد سودآور باشد؛ البته، اگر به درستی انجام شود. و هم‌چنین می‌تواند به راحتی سرمایه‌ی افراد را از کف‌شان خارج کند. بهترین و موثرترین شعار برای سرمایه‌گذاری این است: «فقط همان قدر سرمایه‌گذاری کنید که در صورت ضرر کردن، همه‌ چیزتان را نبازید.‌»    

۱۰ نکته برای معامله‌گران مبتدی

در این مقاله، به ۱۰ قانون مهم اشاره می‌کنیم که برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق باید از آن‌ها پیروی کنید.

۱. خودتان تحقیق کنید

تحقیق درباره رمز ارزها

این یک توصیه‌ی بسیار مهم است، زیرا هزاران نفر با هزاران عقیده درباره‌ی هزاران کوین وجود دارند. هنگام انجام معامله، هرگز کورکورانه از افراد و حرف‌های‌شان تقلید نکنید. هر پروژه دارای اوراق سفید (اسناد و گزارش‌های معتبر برای راهنمایی معامله‌گران) و گروهی از افرادی است که برای رسیدن به اهداف‌شان در حال تلاش هستند.

برای آگاهی از اصل این پروژه، اوراق سفید آن را مطالعه کنید. برخی پروژه‌ها شاید جذاب به نظر برسند، با این حال ممکن است بسیار دور از ذهن و واقعیت باشند – سرمایه‌گذاری در آن‌ها فقط باعث ضررتان می‌شود. پیش از شروع سرمایه‌گذاری در یک کوین خاص، به طور کامل درباره‌ی آن تحقیق کنید.

۲. پیش از سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی گام‌های‌تان، پیش از سرمایه‌گذاری، اقدامی بسیار بااهمیت است؛ هرگز با چشم بسته وارد این عرصه نشوید. درباره‌ی سرمایه‌ای که می‌خواهید وارد رمز ارزها کنید به خوبی تصمیم بگیرید و بر اساس آن، پرتفوی یا سبد دارایی‌تان را آماده کنید. به طور کلی، اگر نمی‌خواهید سرمایه‌تان را از دست بدهید، پرتفوی‌تان باید شامل کوین‌های کم ریسک باشد.

۳. کوین‌تان را انتخاب کنید

انتخاب کوین

هزاران توکن در دنیای رمز ارزها وجود دارند؛ بنابراین، مراقب باشید و درباره‌ی کوین‌ها و تیم مربوط به آن تحقیقات کامل‌تان را انجام دهید. گیت‌هابِ آن‌ها را زیر نظر بگیرید، به توییت‌های‌شان نگاه کنید، و پیش از سرمایه‌گذاری در آن‌ها، مطمئن شوید پروژه‌شان قانونی باشد.   

۴. قیمت را بررسی کنید

این نکته نیز بسیار مهم است؛ زیرا بسیاری از آدم‌ها گرفتار ترسِ از دست دادن فرصت می‌شوند و در اوج قیمت اقدام به خرید توکن می‌کنند، و پس از آن‌که قیمت آن شروع به اصلاح خود کرد، از همه چیز شاکی می‌شوند. پیش از اقدام به خرید یک کوین باید مطمئن شوید قیمت‌ها به اوج خود نرسیده باشند.

۵. از اندیکاتورها استفاده کنید

استفاده از اندیکاتور

هزاران نشانگر یا اندیکاتور در اینترنت وجود دارند که استفاده از بیش‌تر آن‌ها رایگان است. استفاده از این نشانگرها به کاربران امکان می‌دهند تا حدودی پی ببرند حرکت بازار ممکن است چگونه باشد.

۶. سطوح قیمت را مشخص کنید

خرید ارزان‌تر و فروش گران‌تر هدف و شعاری است که بیش‌تر آدم‌ها معمولا به دنبال‌اش هستند؛ با این‌که این جمله نادرست نیست، ولی باید از یک برنامه‌ی راهبردی‌تری نسبت به آن پیروی کنید. بنابراین، لازم است سطوح قیمتی برای فروش در صورت صعودی شدن قیمت‌ها، یا یک سطح قیمت برای فروش در صورت نزولی شدن قیمت‌ها تعیین کنید تا متحمل ضرر نشوید.

۷. به سودهای کم‌تر رضایت بدهید و طمع‌کار نباشید

رضایت به سود کمتر

شما به عنوان یک معامله‌گر در فضای کریپتو، بهتر است از بی‌ثباتی بازار استفاده کنید و سودهای کوتاه مدت را مورد هدف قرار دهید؛ و سپس آن‌ها را در طول روزهای مختلف با هم ترکیب کنید تا در آخر، به یک سود عالی دست یابید. هدف‌گذاری برای رسیدن به یک موفقیت بزرگ فقط با یک کوین تصمیمی نابخردانه است و در نهایت، باعث می‌شود پول‌تان را از دست بدهید.

۸. در بازی بمانید

بیش‌تر آدم‌ها تسلیم می‌شوند و کوین‌های‌شان را می‌فروشند، و وقتی موعد دریافت سود فرا می‌رسد، آن‌ها هستند که ضرر می‌کنند. بنابراین، صبور باشید و به این کار باور داشته باشید.

۹. کنترل‌شده رفتار کنید

رفتار کنترل‌شده

۹۰ درصد معامله‌گران پول‌شان را از دست می‌دهند؛ فقط به این خاطر که کنترل و دیسیپلین ندارند و طمع‌کار هستند. بنابراین، همیشه توصیه می‌شود کنترل‌شده رفتار کنید و پیش از شروع معامله یک استراتژی تهیه کنید.

۱۰. همیشه پول‌های‌تان را در کیف‌های پول سرد ذخیره کنید

هر چه بر این مسئله تاکید کنیم، کم است. این شاید مهم‌ترین قانونی است که شما به عنوان یک معامله‌گر باید از آن پیروی کنید. بیش از ۴۰ میلیون دلار رمز ارز توسط هکرها به سرقت رفته است. همیشه توصیه می‌شود یک کیف پول سرد داشته باشید و تمام کوین‌ها یا وجوه‌تان را در آن ذخیره کنید.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 10:08
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین