خبر

افزایش 10 درصدی قیمت لایت‌کوین

افزایش 10 درصدی قیمت لایت‌کوین

طبق گزارش‌ها، علاقه مؤسسات مالی به لایت‌کوین (LTC) درحال افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Newsbtc»، «اِلنور تِرِت»، خبرنگار شبکه فاکس بیزنس، در پلتفرم X مطالبی را به اشتراک گذاشت که نشان‌دهنده علاقه فزاینده مؤسسات مالی به صندوق قابل معامله در بورس (ETF) لایت‌کوین (LTC) است.

ترت گفت: «زمزمه‌هایی در سطح مؤسسه‌های نهادی درمورد علاقه احتمالی به یک ETF لایت‌کوین درحال شنیده شدن است. منطق این است که به‌دلیل شباهت‌های کاربردی لایت‌کوین با بیت‌کوین (BTC)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده ممکن است تمایل بیشتری به تأیید آن داشته باشد که حتی ممکن است از اتریوم (ETH) هم بیشتر باشد.»

چرا امکان تأیید یک ETF لایت‌کوین وجود دارد

این گفته در زمان مهمی مطرح می‌شود، زیرا بازار ارزهای دیجیتال همچنان درحال گذر از ابهامات نظارتی و علاقه رو به رشد مؤسسات مالی سنتی است. علاوه بر این اخبار، ترت به اقدامات اخیر صرافی کوین‌بیس (Coinbase) برای راه‌اندازی قراردادهای آتی برای دوج‌کوین (DOGE)، لایت‌کوین و بیت‌کوین کش (BCH) اشاره کرد که قرار است از اول (آوریل 2024) آغاز شود.

این قراردادهای آتی، بخشی از استراتژی کوین‌بیس برای متنوع‌سازی محصولات خود با استفاده از رویکرد خود-تأییدی (self-certification) تحت مقررات (a) 40.2 از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) ایالات متحده است. این رویکرد به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بدون تأیید صریح کمیسیون مذکور، محصولات جدیدی را راه‌اندازی کنند، به شرطی‌که با قانون مبادله کالا و مقررات همراه آن مطابقت داشته باشند.

علاوه بر این، دسته‌بندی اخیر اتریوم و لایت‌کوین به‌عنوان کالا توسط کمیسیون معاملات آتی کالا در دادخواست علیه صرافی کوکوین (Kucoin)، لایه دیگری از مشروعیت را به بحث درمورد وضعیت نظارتی لایت‌کوین اضافه کرده است. در همین راستا، اقدام CFTC بر دیدگاه این کمیسیون درباره برخی ارزهای دیجیتال به‌عنوان کالا تأکید می‌کند.

در بحبوحه این شفاف‌سازی‌ها و تحولات نظارتی، بحث درمورد تأیید احتمالی یک ETF لایت‌کوین شدت گرفته است. «لوک مارتین»، تحلیل‌گر مشهور رمزارزها، با این عقیده موافق است و پیشنهاد می‌کند که تأیید یک صندوق قابل معامله در بورس اتریوم می‌تواند راه را برای سایر «آلت‌کوین‌های قدیمی» همچون لایت‌کوین که ممکن است پرونده قوی‌تری برای «اوراق بهادار نبودن» داشته باشند، هموار کند.

مارتین گفت: «با راه‌اندازی و تأیید موفقیت آمیز یک ETF اتریوم، این پرسش مطرح می‌شود که با توجه به سوابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مقابل ارزهای دیجیتال، آلت‌کوین های قدیمی دیگری هم وجود دارند که می‌توان استدلال محکم‌تری نسبت به اوراق بهادار نبودن آن‌ها، داشت. در همین حال، دوج‌کوین را احتمالاً راحت‌تر می‌توانید ثابت کنید که اوراق بهادار نیست تا اتریوم. چرا آن‌ها، ETF لایت‌کوین یا دوج‌کوین را راه اندازی نکنند؟»

«آلن آستین»، مدیرعامل بنیاد لایت‌کوین، با ابراز اشتیاق نسبت به دورنمای یک ETF لایت‌کوین، گفت: «باز هم می‌گویم، چه دوست داشته باشید و چه متنفر باشید، اولین شرکتی که یک صندوق قابل معامله در بورس لایت‌کوین راه اندازی کند، موفق خواهد شد!»

قیمت لایت‌کوین عقب است

با وجود هیجان فعلی در بازار کریپتو، تحلیل قیمت لایت‌کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال هنوز 77 درصد از بالاترین قیمت خود در (مِی 2021) پایین‌تر است و این امر نشان‌دهنده روند نزولی در مقایسه با سایر رمزارزها است که قبلاً از اوج‌های سال (2021) خود عبور کرده‌اند. با این وجود، عبور اخیر از میانگین متحرک‌نمایی (EMA) در بازه 200 هفته‌ای، جرقه‌ای از حرکت صعودی را روشن کرده است.

بریک‌آوت مقاومت نزولی بین 102 تا 106 دلار برای این که لایت‌کوین به ارتفاعات جدیدی برسد، حیاتی است و سطح 128 دلار برابر با فیبوناچی اصلاحی یا ریتریسمنت 0.236 درصد به‌عنوان یک هدف بالقوه در کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شود.

لایت کوین

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: سید هادی سیدسجادی
چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 12:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین