خبر

طلا اندر معاملات پُر نوسان

طلا اندر معاملات پُر نوسان

با حفظ قیمت‌ها بالای 1800 دلار و غلبه بر فشار دلار آمریکا، طلا امروز در معاملات پرنوسان افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، طلا در معاملات پرنوسان روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا ضعف در بازدهی خزانه‌داری قیمت‌ها را بالای 1800 دلار نگه داشت و اندکی بر فشار ناشی از افزایش سطح دلار آمریکا غلبه کرد.

هر اونس طلا تا ساعت 0319 به وقت گرینویچ با 0.1 درصد افزایش به 1811.99 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.6 درصد افزایش به 1812.10 دلار رسید.

قیمت شمش در روز جمعه به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود یعنی 1783.50 دلار رسید، اما بهبود یافت تا جلسه تقریباً ثابت به پایان برسد.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس گفت: یک بار دیگر شاهد حمایت خریداران از طلا با شکست آن به زیر 1800 دلار در روز جمعه بودیم و با ادامه روند کاهشی بازدهی در ایالات متحده، این امکان را برای افزایش پتانسیل طلا در کوتاه‌مدت فراهم می‌کند.

بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید و شمش‌های غیر بازده را افزایش داد.

سیمپسون گفت: «اما واقعیت این است که سرمایه‌های مدیریت‌شده و سفته‌بازان بزرگ در حال افزایش شرط‌بندی‌های کوتاه‌مدت خود در برابر طلا هستند، و اگر شاهد بسته‌شدن آن به کمتر از 1800 دلار باشیم، می‌تواند باعث یک دوره فروش دیگر شود.»

دلار نزدیک به بالاترین سطح دو دهه اخیر در نوسان بود و پس از ایفای نقش مهمی در بدترین نمایش سه ماهه طلا در بیش از یک سال اخیر، همچنان جذابیت طلای با قیمت دلار را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند، کاهش داد. 

بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه با احتیاط شروع کردند زیرا مجموعه‌ای از داده‌های ضعیف ایالات متحده حاکی از خطرات نزولی برای گزارش حقوق و دستمزد این هفته در ژوئن بود، در حالی که آشفتگی ناشی از رکود همچنان باعث افزایش در اوراق قرضه دولتی می‌شد.

SPDR Gold Trust، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن 0.8 درصد کاهش یافت و از 1050.31 تن به 1041.9 تن در روز جمعه رسید.

دفاتر دولت فدرال ایالات متحده، بازارهای سهام و اوراق قرضه و فدرال رزرو روز دوشنبه به دلیل تعطیلات روز استقلال تعطیل خواهند بود.

هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 19.84 دلار رسید، پلاتین 0.5 درصد کاهش یافت و به 884.49 دلار رسید و پالادیوم با 1.3 درصد کاهش به 1934.40 دلار رسید.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 10:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین