خبر

فشار بر یورو ادامه دارد

فشار بر یورو ادامه دارد

جفت ارز یورو/دلار تحت تاثیر تقاضای عمده‌ برای دلار آمریکا متحمل ضررهای زیادی شد و امروز نیز در سطح 1.0700 تحت فشار بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، یورو/دلار آمریکا در حدود سطح 1.0700 تحت فشار قرار دارد، در حالی که شاخ و بال ضررها را در جلسه‌ی اروپایی برمی‌چیند.

این جفت ارز در بحبوحه‌ی چشم‌انداز جنگ‌طلبانه‌ی فدرال رزرو و افزایش نگرانی‌ها در مورد قرارداد بدهی ایالات متحده، به دلیل تقاضای گسترده‌ی دلار آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته است.

معاملات یورو/دلار (EUR/USD) نزدیک به حد بالایی کانال رگرسیون نزولی با نقطه‌ی شروع از اوایل ماه می معامله می‌شود که در حال حاضر در حدود سطح 1.0700 قرار دارد. در صورتی که این جفت بالاتر از آن سطح تثبیت شود، 1.0720 (میانگین متحرک ساده 20 (20-SMA) در نمودار چهار ساعته) به عنوان مقاومت میانی جلوتر از 1.0750 (سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8% آخرین روند صعودی) همسو می‌شود.

اگر خریداران نتوانند از سطح 1.0700 دفاع کنند، زیان‌های مضاعفی به سمت 1.0670 (کف روزانه، نقطه‌ی میانی کانال نزولی) و 1.0640 (حد پایین کانال نزولی) قابل مشاهده خواهد بود.

یورو/دلار (EUR/USD) پس از رسیدن به ضعیف‌ترین سطح خود از 20 مارس یعنی رقم 1.0672 در اوایل صبح اروپا، توانست به بالای 1.0700 بازگردد. این جفت ارز در صورتی می‌تواند بهبود خود را در کوتاه‌مدت تمدید کند که جریان‌های ریسک در نیمه‌ی دوم روز بر بازارهای مالی تسلط پیدا کنند؛ با این حال بعید به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران بر روی قدرت پایدار یورو شرط‌بندی کنند.

یورو

آنچه از خلال داده‌های اسپانیا در روز سه‌شنبه می‌توان دریافت، شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه می ۰.۲ درصد در مقیاس ماهانه کاهش یافته است. و اما داده‌های مهم و در خور توجه دیگر، گزارش تورم آلمان است که در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

در عین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در ساعات معاملاتی اروپا بین 0.3 تا 1 درصد افزایش یافت، چرا که توافق جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان برای تعلیق محدودیت بدهی در روز یکشنبه مورد تشویق و حمایت بازارهای مالی قرار گرفت.

کمیسیون قوانین مجلس و مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به این لایحه رأی خواهند داد. اگرچه گفته می‌شود که برخی از دموکرات‌ها به این لایحه رأی منفی می‌دهند، رئیس‌جمهور بایدن به منظور کسب آرای لازم مورد نیاز برای توافق، تماس‌های تلفنی برقرار خواهد کرد.

اگر شاخص‌های اصلی وال‌استریت به‌طور قاطع بالاتر بازگشایی شوند و جریان‌های ریسک در نیمه‌ی دوم روز بر بازارها مسلط شوند، دلار آمریکا برای حفظ قدرت خود با مشکل مواجه خواهد شد و در را برای افزایش جهش یورو/دلار آمریکا باز خواهد کرد.

با تمام این‌ها، همگام با رشد فزاینده‌ی احتمال بازارها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ژوئن، طبیعی است که صعود یورو/دلار آمریکا احتمالاً در کوتاه‌مدت محدود باقی بماند.

یورو/دلار

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 9 خرداد 1402 ساعت 14:42
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین