خبر

دوج‌کوین، هم‌چنان در مسیر صعود

دوج‌کوین، هم‌چنان در مسیر صعود

ایده‌های تازه‌ی ایلان ماسک هم‌چنان به عنوان نردبانی برای صعود قیمت دوج کوین عمل می‌کنند. قیمت دوج کوین در صبح امروز، سه‌شنبه 8 آذر، تا 10٪ افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یو‌تو‌دی، قیمت دوج کوین (DOGE) در صبح امروز سه‌شنبه 8 آذر، در صرافی بایننس به سقف 0.10516 دلار رسید. البته، دوج کوین پس از رسیدن به این سطح مقاومت، بار دیگر به پایین بازگشت؛ ولی هم‌چنان، در بالای سطح 0.10 دلار معامله می‌شود.

بر اساس داده‌های کوین ماکت کپ، دوج کوین در حال حاضر به عنوان بهترین ارز دیجیتال در میان 10 ارز برتر بازار شناخته می‌شود. هم‌چنین، این میم کوین در میان 100 ارز دیجیتال برتر بازار نیز هم‌اکنون پس از فانتوم (FTM) و چین لینک (LINK) بهترین عملکرد را از خود نشان داده است.

پس از آن‌که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک جدید توییتر، طی اظهارنظراتی علیه غول فناوری دنیا، شرکت اپل، ایده‌ی تولید گوشی هوشمند خود را مطرح کرد، دوج کوین به سرعت یک جهش دو رقمی را تجربه کرد. سرمایه‌گذاران بازار این ایده‌ی ظاهرا مضحک را به عنوان یک نشانه‌ی مثبت بالقوه برای افزایش سطح پذیرش دوج کوین در آینده تلقی می‌کنند.

روز گذشته، مطلبی را تحت عنوان ایلان ماسک، ایده‌‌ی توییتر 2.0 و امید به صعود دوج‌کوین منتشر کردیم. بر اساس این گزارش، ایلان ماسک ایده‌ی ایجاد نسخه‌ی جدیدی از توییتر با یک روش جدید پرداخت را مطرح کرده است. همین ایده نیز باعث افزایش قیمت دوج کوین شد. به نظر می‌رسد، انتشار ایده‌های عجیب‌وغریب ایلان ماسک، بدون آن‌که حتی اشاره‌ی مستقیمی به دوج کوین کرده باشد، باعث افزایش قیمت این میم کوین می‌شود. سرمایه‌گذاران دوج کوین هم‌چنان بسیار امیدوار هستند که این میم کوین به بخشی از سیستم پرداخت جدید توییتر تبدیل شود - اتفاقی که می‌تواند قیمت دوج کوین را به شکل خیره‌کننده‌ای افزایش دهد. 

البته، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 11:00 روز سه‌شنبه 8 آذر - دوج کوین اندکی از سود 10 درصدی خود را از دست داده است. در حال حاضر، این میم کوین با 8.58 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.1028 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار دوج کوین نیز هم‌اکنون با 8.58 درصد افزایش به 13,647,642,065 دلار رسیده است. هم‌چنین، ارزش دوج کوین ظرف یک هفته‌ی گذشته 39.11 درصد افزایش یافته است.

نمودار قیمت دوج کوین

با افزایش قیمت دوج کوین در صبح امروز، ارزش این میم کوین در برابر دو رهبر بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، به ترتیب 6.83 و 5.67 درصد افزایش یافته است. هر یک واحد از این میم کوین هم‌اکنون معادل 0.000006234 بیت کوین یا 0.00008514 اتریوم ارزش دارد.

در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا از لحاظ ارزش کل بازار، دوج کوین هم‌اکنون یک رتبه بالاتر از کاردانو (ADA) و رتبه پایین‌تر از ریپل (XRP) در جایگاه هشتم قرار دارد. بر اساس گزارشی تحت عنوان دوج‌کوین در یک قدمی ریپل! که روز یک‌شنبه منتشر کردیم، با توجه به روند نزولی ریپل و در مقابل، با توجه به روند صعودی دوج کوین، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک دوج کوین بتواند جایگاه ریپل را در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال تصاحب کند. 

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت 11:12
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین