خبر

پولکادات، پروژه‌ای عالی ولی فراموش‌شده

پولکادات، پروژه‌ای عالی ولی فراموش‌شده

پولکادات یک شبکه‌ امن با کاربردهای فراوان است، ولی جامعه‌ی کاربران آن هنوز به خوبی رشد نکرده؛ به همین خاطر، اکنون در میان 10 ارز دیجیتال برتر قرار ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، پولکادات (DOT) از یک شبکه‌ی قوی و امن برخوردار است. با این حال، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران هنوز به خوبی از آن استقبال کرده باشند. پولکادات با هدف ایجاد یک تحول بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال وارد این حوزه شد و اکنون شهرت قابل‌قبولی را نیز به دست آورده است. این التکوین، فقط شش ماه پس از راه‌اندازی، در میان 10 ارز دیجیتال بزرگ دنیا از لحاظ ارزش کل بازار قرار گرفت. با این حال، پولکادات نتوانست جایگاه خود را برای مدت طولانی حفظ کند.

اولین ویژگی برجسته‌ی پولکادات این است که توسط گوین وود، یکی از بنیانگذاران اتریوم (ETH)، تاسیس شده است. گوین وود نقش مهمی در تحولات بزرگ‌ترین التکوین بازار ایفا کرد. وی با استفاده از نفوذ و تجربه‌ی خود تصمیم گرفت التکوین دیگری را نیز راه‌اندازی کند که از لحاظ تئوری، بتواند تحول و تکامل بزرگی در جهان غیرمتمرکز ایجاد کند.

هم‌چنین، پولکادات مفهوم قابلیت تعامل‌پذیری بلاک چین‌ها، یعنی امکان تعامل بین شبکه‌های مختلف ارزهای دیجیتال، را به بازار کریپتو معرفی کرد. به علاوه، پروژه‌ی پولکادات می‌تواند بلاک‌ چین‌ها را به نوعی سفارشی‌سازی کند - به این معنی که کاربران می‌توانند بر اساس نیازها و به شکل دلخواه خود، شبکه‌های جدیدی را از شبکه‌ی اصلی ایجاد کنند.

در کنار این ویژگی‌های خاص، پولکادات از اکوسیستم بسیار امنی بهره می‌برد که می‌تواند در برابر پروژه‌های کلاهبرداری به خوبی از سرمایه‌های کاربران حفاظت کند.

ولی در حال حاضر، با وجود این همه ویژگی منحصر به فرد که پولکادات از آن بهره‌مند است، این پروژه هنوز نتوانسته جامعه‌ای قدرتمند بسازد که با رقبای تنومندی مانند سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) رقابت کند. شاید پولکادات به اندازه‌ی رقبای خود در بازاریابی موفق عمل نکرده است؛ این به عنوان یک نقص قابل‌توجه برای پولکادات تلقی می‌شود.

این التکوین بدون بهره‌مندی از یک جامعه‌ی قوی‌، نمی‌تواند حضور موفق و پیشرفت‌های خود را به تمام کاربران ثابت کند. مثلا وقتی میم کوینی مانند دوج کوین (DOGE) با تبلیغات گسترده‌ی خود در شبکه‌های اجتماعی، نظر بسیاری از افراد را به سمت خود جلب می‌کند، صرفا بهره‌مندی از شبکه‌ای بسیار تکامل‌یافته و پیشرفته ولی بدون کاربر، چه فایده‌ای برای سازندگان آن خواهد داشت؟

پولکادات گواه زنده‌ای است از یک ارز دیجیتال هدفمند ولی فراموش‌شده که به شدت به ایجاد جامعه‌ی کاربرانی قدرتمند نیاز دارد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:15 روز سه‌شنبه 8 آذر - پولکادات با 2.71 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 5.26 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار پولکادات هم‌اکنون با 2.54 درصد افزایش به 5,990,267,674 دلار رسیده است. در حال حاضر، در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار در سایت کوین مارکت کپ، پولکادات یک رتبه پایین‌تر از پالیگان (MATIC) و یک رتبه بالاتر از دای (DAI) در جایگاه یازدهم قرار دارد.  

نمودار قیمت پولکادات

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت 10:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین