خبر

کورسوی امید در بازار طلا

کورسوی امید در بازار طلا

عقب‌نشینی بازدهی خزانه‌داری و دلار آمریکا باعث حمایت طلا شد. طلا برای حرکت به سطوح بالاتر و شکستن سطح مقاومت در 1675 دلار نیاز به کاتالیزورهای بیشتری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس امپایر»، در صورتی که بازارهای سهام ایالات متحده به پایین‌ترین حد خود برسند، ممکن است طلا از حمایت بیشتری برخوردار شود. 
طلا در کانال 1660 دلار حمایت شده و از ابتدای هفته با عقب‌نشینی شاخص دلار آمریکا به زیر 112 اندکی افزایش یافته‌است. با کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا، مسیر برای صعود طلا و سایر فلزات گرانبها هموارتر شده است. نقره شتاب صعودی گرفته و تلاش می‌کند به کانال بالای سطح 19.50 دلار برسد. در همین حال، پلاتین و پالادیوم در ابتدای هفته عمدتاً ثابت بوده‌اند. پلاتین نزدیک به 865 دلار است، در حالی که پالادیوم نزدیک به کانال 2150 دلار معامله می‌شود.
عقب‌نشینی اخیر بازدهی خزانه‌داری و دلار آمریکا باعث حمایت مادی طلا شد. با این حال، بازارهای طلا برای حرکت به سطوح بالاتر و شکستن سطح مقاومت در 1675 دلار نیاز به کاتالیزورهای بیشتری دارند.

سوال اصلی این است که آیا تقاضای طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن، در کوتاه مدت رشد خواهد کرد؟ بازارهای سهام ایالات متحده در پایین‌ترین سطح سالانه معامله می‌شوند، در حالی که دلار آمریکا سرانجام با مقاومت هایی روبرو شد.

اگر عقب‌نشینی بازارهای سهام ایالات متحده ادامه یابد و دلار نزدیک به سطوح فعلی باقی بماند، ممکن است تقاضای طلا از سوی معامله‌گران افزایش یابد. البته معامله‌گرانی که تمایل به دارایی‌های امن دارند.

در هر صورت، طلا برای خارج شدن از محدوده معاملات فعلی به کاتالیزورهای بیشتری نیاز دارد

نمودار طلا

طلا همچنان در محدوده بین سطح حمایت 1660 دلار و سطح مقاومت 1675 دلار در «میانگین متحرک نمایی 20 روزه» (20 EMA) معامله می‌شود. در صورتی که طلا بتواند بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 قرار گیرد، به سمت سطح مقاومت بعدی که در 1690 دلار قرار دارد، حرکت خواهد کرد.

حرکت به بالای مقاومت 1690 دلار، طلا را به سمت مقاومت 1710 دلار در «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (50 EMA) سوق خواهد داد. اگر طلا به بالاتر از این سطح برسد، به سمت مقاومت بعدی در کانال 1730 دلار خواهد رفت.

در نقاط حمایتی، طلا باید به زیر حمایت مهم در 1660 دلار بازگردد تا در کوتاه مدت فرصتی برای افزایش حرکت نزولی داشته باشد.  «شاخص قدرت نسبی» (RSI) در محدوده میانی قرار دارد، بنابراین در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، فضای زیادی برای افزایش شتاب وجود دارد.

اگر طلا به زیر سطح حمایتی 1660 دلار برسد، به سمت نقطه حمایت بعدی در 1640 دلار خواهد رفت.  پشتیبانی بعدی در نزدیکی پایین ترین سطح اخیر در 1620 دلار قرار دارد.

به طور خلاصه

با کاهش بازدهی خزانه داری، طلا در حال افزایش است.
معامله‌گران باید روند حرکتی دلار آمریکا را زیر نظر داشته باشند.
حرکت به بالای «میانگین متحرک نمایی 20 روزه» (20 EMA) طلا را به سمت سطح مقاومت بعدی در 1690 دلار سوق خواهد داد.

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 13:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین