خبر

پیش بینی هفتگی طلا؛ تلاش برای بازیابی قیمت

پیش بینی هفتگی طلا؛ تلاش برای بازیابی قیمت

بازارهای طلا گرچه در طول هفته کاهشی بودند، اما در پایان معاملات روز جمعه خود را به مرز 1600 رساندند. این همه نوسانات بازار طلا، ناشی از نوسان دلار بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب سایت «اف ایکس امپایر»، بازارهای طلا هفته بسیار پر نوسانی را پشت سر گذاشتند، چرا که شاهد نوسانات زیادی در دلار آمریکا بودیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی طلا

بازارهای طلا گرچه ابتدا و در طول هفته کاهشی بودند، اما در پایان معاملات روز جمعه خود را به مرز 1600 رساندند. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کرده ایم، کانال 1600 سک منطقه مهم روانی است و بیش از یک بار کانون توجهات شده است. به همین دلیل، انتظار می رود که در این محدوده سرو صدای زیادی به پا شده و شاهد حرکات نوسانی زیادی باشیم. در نهایت کاری که باید انجام دهید، این است که به نمودار روزانه طلا توجه داشته باشید. در هر صورت، پیش بینی می شود که ما همچنان شاهد اندکی صعود و به دنبال آن شرایط فروش باشیم. 

اگر دلار آمریکا دوباره شروع به افزایش کند و سقف های جدیدی ایجاد کندف طلا سقوط خواهد کرد. البته سطح 1680 دلار از همیت بسیار بالایی برخوردار است، اما قطعا سطح 1600 دلار اهمیت بالاتری دارد. چرا که اگر بخواهیم به پایین تر از این میزان سقوط کنیم، قطعا طلا به مقادیر بیشتری کاهش یافته و راه برای افت بیشتر باز می کند. 

قیمت طلای جهانی

در صورت فروپاشی و کاهش به زیر سطح 1600، مسیر برای ورود به کانال 1500 دلار باز شده و احتمال دارد در گام بعدی طلا حتی به سطح 1250 دلار برسد. 
با این حال، حداقل در حال حاضر طلا در پایین ترین سطح قرار دارد، بنابراین رالی بهبود و اصلاح در جهان کاملاً منطقی است. و من فکر می‌کنم قبل از اینکه همه چیز گفته شود و صورت گیرد، فرصت فروش دیگری نیز وجود خواهد داشت. تا زمانی که از سطح 1750 دلار عبور نکنیم، هیچ علاقه ای به خریددر این بازار نخواهد بود.

حتی در صورت رسیدن به سطح 1700 دلار نیز، با تغییر سیاست های پولی بانک های مرکزی و یا شرایط به خصوص فاندامنتال، می توانیم شاهد برخی تغییرات باشیم. بازار طلا به قدری متغییر است و به قدری از نوع نگرش ها و سایر عوامل اثر پذیر است که نمی توان به راحتی و با خواندن نمودارهای ساده آن را پیش بینی و دنبال کرد. 

نمودار تکنیکال طلا

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 9 مهر 1401 ساعت 14:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین