خبر

کاهش قیمت طلا بر اثر تقویت دلار

کاهش قیمت طلا بر اثر تقویت دلار

شاخص دلار افزایش یافت و جذابیت طلای دلاری را برای خریداران خارجی کاهش داد. معامله گران مسیر فدرال رزرو را ارزیابی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «رویترز»، معامله‌گران طلا مصرانه سعی دارند مسیر بعدی فدرال رزرو را ارزیابی و براساس آن قیمت‌گذاری کنند. در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن سرنخ‌هایی در رابطه با گام بعدی فدرال رزرو و سیاست های پولی آن هستند، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت.

هر اونس طلا تا ساعت 7:54 دقیقه به وقت گرینویچ با 0.4 درصد کاهش به 1650.77 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 1653.80 دلار رسید. قیمت‌ها در اوایل جلسه پس از جهش 1.8 درصدی در روز جمعه، به بالاترین حد خود از 14 اکتبر رسیدند، که بزرگترین افزایش روزانه آنها از 3 اکتبر بود. در لحظه نگارش این مقاله (ساعت 13:03 روز دوشنبه 2 آبان)، طلای جهانی در رنج 1646.36 معامله می شود. 

طلای جهانیمت سیمپسون، تحلیلگر سیتی ایندکس، گفت: حرکت طلا به داده‌ها و نشانه‌های نشست بعدی فدرال رزرو در مورد توقف یا ادامه کاهش نرخ‌ها بستگی دارد. این درحالیست که، همچنان انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست نوامبر خود نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش دهد. در بحبوحه افزایش شدید نرخ بهره آمریکا که هزینه فرصت نگهداری این دارایی را افزایش می دهد، قیمت طلا تاکنون بیش از 9 درصد در سال کاهش یافته است. این تحلیل گر افزود: اگر تورم همچنان افزایش یابد و فدرال رزرو هم تغییری در سیاست های خود ایجاد نکند، احتمالا در سال آینده قیمت طلا در محدوده 1500 تا 1600 دلار نوسان خواهد داشت.

در این هفته، سرمایه‌گذاران به شدت بر تولید ناخالص داخلی و تورم اصلی ایالات متحده متمرکز خواهند بود. این  در حالی است که انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نرخ های خود را 75 واحد پایه افزایش دهد.

هر اونس نقره با 1.2 درصد کاهش به 19.17 دلار رسید و پالادیوم 0.2 درصد کاهش یافت و به 2014.13 دلار رسید.

پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 933.75 دلار در هر اونس رسید که از 15 اوت در اوایل جلسه به اوج خود رسیده بود.

بازارهای هند، تایلند، سنگاپور و مالزی به دلیل تعطیلات رسمی فعال نیستند. 

نویسنده: گروه تولید محتوا
دوشنبه 2 آبان 1401 ساعت 13:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین