خبر

طلا در حال مقاومت!

طلا در حال مقاومت!

با نزدیک شدن بازدهی خزانه‌داری به بالاترین سطح سالانه، قیمت طلا در کانال حمایتی 1690 قرار گرفته است. نفت وست تگزاس افزایش یافته و به 91 دلار رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، با نزدیک شدن بازدهی خزانه‌داری به بالاترین سطح سالانه، قیمت طلا در کانال حمایتی 1690 دلار قرار گرفته است. این در حالی است که «نفت وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) افزایش یافته و به 91 دلار رسیده و مس تلاش می‌کند تا در سطح زیر 3.40 به فروش برسد.

پس از گزارش آمریکا مبنی بر کاهش نرخ بیکاری از 3.7 درصد در ماه اوت به 3.5 درصد در سپتامبر، طلا تحت فشار قرار گرفت. بازدهی خزانه‌داری بلافاصله پس از انتشار گزارش‌های بازار کار سوی ایالات متحده افزایش یافت که این نیز به نوبه خود، فشار بیشتری بر فلزات گرانبها وارد کرد.

نمودار روزانه طلا

در حال حاضر، طلا در تلاش است تا سطح حمایت «میانگین متحرک نمایی 20 روزه» (20 EMA) در 1690 دلار را حفظ کند. حرکت به زیر این سطح، طلا را به سمت حمایت در 1675 دلار سوق خواهد داد. اگر طلا به زیر 1675 دلار کاهش یابد، به سمت سطح حمایت بعدی در 1660 دلار خواهد رفت. تست موفقیت آمیز این سطح راه را برای حمایت 1640 دلاری باز خواهد کرد.
در جهت صعودی، نزدیکترین سطح مقاومت طلا در «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (50 EMA) در 1715 دلار قرار دارد. در صورتی که طلا به بالای میانگین متحرک نمایی 50 برگردد، به سمت سطح 1730 دلار خواهد رفت. حرکت به بالای 1730 دلار طلا را به سمت مقاومت 1750 دلار سوق خواهد داد.

سایر فلزات گرانبها نیز در حال کاهش هستند. نقره به سمت 20.20 دلار در حرکت است، در حالی که پالادیوم زیر سطح 2250 دلار قرار گرفت. پلاتین نزدیک به 930 دلار معامله می‌شود. «نفت وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)، بالای میانگین‌متحرک‌نمایی 50 روزه در 88.50 دلار قرار گرفته و به سطح 91 دلار افزایش یافت.

تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید 2 میلیون بشکه در روز حمایت قابل توجهی از بازارهای نفت کرد. از نقطه نظر تکنیکال، نفت WTI شانس خوبی برای ادامه حرکت صعودی خود دارد زیرا «شاخص قدرت نسبی» (RSI) متوسط ​​باقی مانده است.

در کوتاه مدت، معامله‌گران نفت احتمالاً بر کاهش تولید و اقدامات بالقوه مصرف‌کنندگان عمده نفت متمرکز خواهند ماند، زیرا ممکن است سعی کنند ذخایر استراتژیک خود را آزاد کنند تا از افزایش بیشتر قیمت در بازارهای نفت جلوگیری کنند.
گاز طبیعی به تلاش‌های خود برای کاهش قیمت به زیر سطح 6.75 دلار ادامه می‌دهد، زیرا معامله‌گران به گزارش اخیر «ارزیابی اثرات زیست محیطی» (EIA) واکنش نشان می‌دهند، که نشان می‌دهد گاز موجود در انبارها 129 میلیارد فوت مکعب نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، انتظار می‌رود تقاضا برای گاز طبیعی در کوتاه مدت متوسط باشد.
مس در تلاش است تا به زیر سطح 3.40 دلار برسد زیرا معامله‌گران نگران هستند که نرخ بهره بالاتر بر اقتصاد جهان فشار وارد کند و به تقاضا برای مس آسیب برساند. در صورتی که مس بتواند به زیر سطح حمایت 3.40 دلار برسد، شتاب نزولی بیشتری کسب خواهد کرد و به سمت سطح حمایت بعدی در 3.30 دلار حرکت خواهد کرد.

خلاصه
پس از انتشار گزارش های بازار کار ایالات متحده، فلزات گرانبها عقب نشینی کردند.
با تشویق گاوها(سرمایه گذاران امیدوار به افزایش قیمت ها) به کاهش تولید اوپک پلاس، نفت وست تگزاس آمریکا افزایش یافت و به 91 دلار رسید. 
گاز طبیعی در 6.75 دلار حمایت می شود.

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 16 مهر 1401 ساعت 09:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین