خبر

به معاملات طلا علاقه دارید؟ این سه شاخص ضروری را بشناسید

به معاملات طلا علاقه دارید؟ این سه شاخص ضروری را بشناسید

سه «شاخص» (اندیکاتور) اصلی بازار معاملاتی فلز زرد و اینکه چرا برای معامله گران طلا مفید است، آورده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس استریت»، طلا یک ابزار بسیار نقدشونده با میانگین حجم معاملات روزانه بیش از 140 میلیارد دلار است. با توجه به این موضوع می توان اذعان نمود که طلا از شرایط مطلوب و گسترده معاملاتی برخوردار می باشد. در اینجا سه «شاخص» (اندیکاتور) اصلی بازار معاملاتی فلز زرد و اینکه چرا برای معامله گران طلا مفید است، آورده شده است.

شاخص قدرت نسبی (RSI)

شاخص قدرت نسبی (RSI) یک اندیکاتور مفید برای زمانی است که طلا وارد شرایط خرید بیش از حد (بالای سطح 70) یا فروش بیش از حد (زیر سطح 30) می شود. با بررسی شاخص قدرت نسبی (RSI) که در نمودار ساعتی طلا اعمال می شود، می توانیم همبستگی بین نقاط اوج و کف خرید را بیابیم. پس از صعود RSI به بالای سطح 70 (یا بسیار نزدیک به آن)، قیمت طلا به طور کاهش یافت. در صورتی که به دنبال موقعیت خرید طلا هستید، می توانید مقدار RSI را برای تأیید بررسی کنید. در صورتی که RSI بالاتر از سطح 70 بود، شاید بهتر باشد که در این معامله خرید تجدید نظر کنید، زیرا طلا در محدوده خرید بیش از حد است. غالبا مقدار شاخص قدرت نسبی (RSI) کمتر از 70 ترجیح داده می شود.

طلا

میانگین متحرک (MA)

میانگین‌های متحرک شاخص‌های موثری هستند که می‌توانند در سنجش جهت بازار به معامله‌گران طلا کمک کنند. در مورد میانگین متحرک دو انتخاب اصلی دارید: میانگین متحرک نمایی (EMA) و میانگین متحرک ساده (SMA).  میانگین های متحرک به ما دید وسیعتری می دهند، تا بتوانیم جهت کلی قیمت های آتی بازار را ارزیابی کنیم. 

با استفاده از SMA ها، می توانیم بگوییم که آیا یک جفت دارای روند نزولی یا صعودی است یا اینکه صرفا دارای دامنه است. 

نمودار طلا دلار

باند بولینگر (Bollinger Bands

یکی از جذاب ترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال باند بولینگر می باشد. اندیکاتور «باندهای بولینگر» (Bollinger Bands) برای بررسی نوسانات و محدوده ای که طلا اخیراً معامله کرده است مفید است و شرایطی را که در آن بازار در وضعیت بیش‌فروش یا بیش‌خرید قرار دارد را شناسایی می‌کند.  باندهای بولینگر در اصل دو خط بیرونی نشان می دهند که در 90٪ مواقع باید انتظار حرکت قیمت را داشت (باند معاملاتی). به این ترتیب، هنگام معامله طلا، خطوط بیرونی می‌توانند به شما در تعیین سطوح ضرردهی  و یا کسب سود کمک کنند. معامله‌گران معمولاً زمانی که قیمت طلا به یکی از باندهای بولینگر خارجی رسید، معاملات طلا را شروع و یا به اتمام می رسانند. 

نمودار طلا

نویسنده: گروه تولید محتوا
پنجشنبه 24 شهریور 1401 ساعت 11:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین