خبر

طلا و نقره، سلحشوران بازنده!

طلا و نقره، سلحشوران بازنده!

از آنجا که بازارها با افزایش شاخص دلار و نرخ بهره در حال تغییر هستند، طلا و نقره با کاهش مواجه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز USD/X و بازار فلزات گرانبها مانند تصاویر معکوس هستند. بنابراین، می‌توان حدس زد که طلا و نقره با تاختن دلار چه کاری انجام خواهند داد.

ماینرهای طلا و نقره به شیوه‌ای واقعاً حماسی عقب‌نشینی کردند، و بله، احتمالاً در ماه‌های بعدی نیز همین اتفاق رخ خواهد داد، زیرا بازارها با واقعیت بیدار می‌شوند، یعنی اینکه شاخص دلار و نرخ‌های بهره واقعی در حال افزایش هستند.

 USDX نمودار

وقتی صحبت از شاخص دلار آمریکا شد، پس از باطل‌کردن شکست زیر الگوی چند ساله سر و شانه، USD/X آماده افزایش‌یافتن بود، درست همانطور که بیش از یک سال انتظار می‌رفت، و این دقیقا همان کاری است که انجام داد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال حاضر بالای 70 است، اما از آنجایی که USD/X در یک صعود میان‌مدت قرار دارد و در حال حاضر به دنبال یک اصلاح قابل‌مشاهده است، می‌تواند افزایش بیشتری پیدا کند. لطفا توجه داشته باشید که ما در سال 2008 و 2014 مشابه این را دیدیم. در اینجا اصلاحات با مستطیل‌های آبی مشخص شده است.

با این حال، شاخص دلار اکنون عملاً در مقاومت قوی بعدی خود - در حدود 104 - قرار دارد.

البته این بدان معنا نیست که افزایش شاخص دلار احتمالاً به همین جا ختم خواهد شد. اینطور نیست - اما USD/X زمانی که به 104 برسد می‌تواند کمی نفس بکشد. سپس، پس از اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که تصحیح USD/X به اوج رسیده است، افزایش بزرگ احتمالا ادامه خواهد داشت.

جزئیات مهم در اینجا این است که تثبیت نزدیک به سطح 104 نباید واقعاً قابل‌توجه باشد (شاید 1-2 نقطه شاخص حرکت رفت و برگشت؟) و قطعاً نیازی به حرکت طولانی‌مدت نیست. نرخ‌های بهره بالاتر می‌روند و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران به تازگی از این واقعیت آگاه شده‌اند - در واقع مدتی طول می‌کشد تا همه آنچه را که در حال وقوع است هضم کنند. قبل از پیوستن پذیرندگان دیررس واقعیت، شاخص دلار ممکن است بسیار بسیار بالاتر معامله شود.

 USD نمودار شاخص

در سال 2014، زمانی که شاخص دلار به بالاترین حد قبلی خود (نزدیک به 89) نزدیک شد، آنقدر سریع تثبیت شد که تقریباً در نمودار بالا قابل مشاهده نیست - و فقط کمی بیشتر از یک هفته طول کشید (از 8 دسامبر 2014 - 89.56 تا 16 دسامبر 2014 - 87.83).

این بار می‌توانیم چیزی مشابه را ببینیم - و با اصلاح شاخص دلار برای حدود یک هفته، همین اتفاق می‌تواند در بازارهای دیگر نیز رخ دهد: سهام و PM. اگر ماینرهای جوان در آن زمان به دنبال یک لغزش بسیار تیز بودند، احتمالاً آنها نیز به شدت تصحیح می‌کردند.

به علاوه، در سال 2014، شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین حد قبلی خود، اصلاح نشد و بعد از حرکت بالای آن اصلاح شد. یعنی بالاترین حد که مارس 2009، در 89.11 بود. بالاترین رکوردهای اخیر در حال حاضر روی 103.96 است، بنابراین اگر قیاس با سال 2014 دست‌نخورده باقی بماند، شاخص دلار اکنون می‌تواند نزدیک به 104.5 یا حتی 105 باشد.

این دقیقاً همان چیزی است که اخیراً رخ داده است. در روزهای اخیر، شاخص دلار به 104.96 رسید که با آنچه در بالا گفته شد کاملاً هماهنگ است. در نتیجه، به نظر می‌رسد که اکنون می‌توانیم شاهد حرکت به سمت 103-103.5 باشیم که پس از آن روند صعودی دلار ادامه خواهد داشت.

در بخش فلزات گرانبها احتمالاً برعکس این اتفاق می‌افتد. سهام طلا، نقره و معدن احتمالاً در کوتاه‌مدت رشد خواهند کرد و سپس - پس از صعود به سطوح بالاتر - کاهش آنها ادامه خواهد یافت.

طلا و نقره و دلار

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 ساعت 10:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین