خبر

پس کِی دلار از سر راه طلا کنار می‌رود؟

پس کِی دلار از سر راه طلا کنار می‌رود؟

به دلیل ادامه درگیری روسیه و اوکراین و نگرانی از تورم، احتمال عقب‌نشینی دلار وجود ندارد و این به ضرر طلا است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز ، قیمت طلا در روز جمعه به 1799 دلار رسید که پایین‌ترین سطح از فوریه بود. البته بعداْ بهبودی به دنبال داشت که به سرعت در 1820 دلار مقاومت پیدا کرد. فلز زرد تحت فشار باقی می‌ماند.

برخی از بازده‌های ریسک، نه برای طلا


وال استریت در روز جمعه به شدت در حال افزایش است، زیرا در مسیر یک رالی بهبودی است. همچنین قیمت نفت خام دستاوردهای مهمی را به همراه دارد. بازدهی ایالات متحده ثابت می‌ماند و دلار در حال کاهش است. معمولاً چنین محیطی برای طلا باید مثبت باشد. این فقط به فلز کمک کرد تا بالای 1800 دلار بماند.

در مقابل، نقره در حال بازگشت به منطقه 21.00 است و در روز جمعه مثبت 1.50٪ است، در حالی که به صورت هفتگی تقریباً 6٪ کاهش می‌یابد و در آستانه‌ی ثبت پایین‌ترین بسته از ژوئیه 2020 است.

هر دو فلز در شرایط فعلی با نرخ بهره بالاتر، چشم‌انداز رشد ضعیف‌تر و تنش‌های مالی تحت فشار باقی می‌مانند. چشم‌انداز فنی هیچ بهبودی ارائه نمی‌دهد زیرا تنها نکته مثبت خوانش بیش از حد در شاخص‌های فنی است. هنوز هیچ نشانه‌ای از بازگشت یا تثبیت وجود ندارد.

طلا در آستانه ثبت کاهش هفتگی تقریباً 4 درصدی قرار دارد که دومین عملکرد بد سال و پایین‌تر از میانگین متحرک 20 هفته‌ای برای اولین بار از ژانویه است.

تضعیف طولانی‌مدت دلار در شرایط فعلی بازار محتمل به نظر نمی‌رسد. عواملی که باعث افزایش ارزش دلار شده‌اند، یعنی درگیری‌های روسیه و اوکراین، نگرانی‌ها از تورم در بحبوحه‌ی قرنطینه‌ها در چین و چشم‌اندازهای سخت‌تر فدرال رزرو، باید در هفته آینده دست نخورده باقی بمانند. از این رو، منطقی است که انتظار داشته باشیم تلاش‌های بازیابی طلا در کوتاه‌مدت محدود باقی بماند.»

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 ساعت 10:47
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین