خبر

درس 61 : خطوط سرعت

درس 61 : خطوط سرعت

این درس درصدد است اندیکاتور تکنیکالی به نام «خطوط سرعت» را به انضمام سایر مفاهیم کاربردی آن شامل فرمول، بهترین کارکرد و تفسیر مطالعه مورد بررسی قرار دهد.

خطوط سرعت 

example chart

 

نمودار فوق یک بارچارت روزانه 200 روزه را برای دلار - ین نشان می­­‌دهد. یک روند نزولی تجدیدشده در اوایل ژانویه آغاز شد بنابراین یک خط روند از شروع کاهش به پائین‌­­ترین سطح برای حرکت (19 آوریل) ترسیم شد.

سپس ارتفاع عمودی کاهش ژانویه تا آوریل به یک سوم تقسیم می­­‌شود. در این مورد، ارتفاع عمودی کل 20.7 است. این مختصات قیمت­­‌های 86.68 و 93.58 را در تاریخ قیمت بسیار پائین (19 آوریل) ارائه می‌­­دهد. خطوط ترسیم­‌شده از آغاز کاهش در هر یک از این دو نقطه، خطوط سرعت برای این حرکت بازار هستند.

توجه داشته باشید که خط سرعت 3/1 (خط پائینی برای روند نزولی) به‌­­عنوان نقطه شکست برای رالی اوایل ماه می (A) و سطح پشتیبانی با موفقیت آزمایش­­‌شده برای اصلاح اواخر ماه می (B) عمل کرد. خط 2/3 به عنوان یک مقاومت برای رالی ژوئیه عمل می‌­­کند.

جایگزینی سطوح فیبوناچی 31.8 درصد و 68.29 درصد به جای 33 درصد و 67 درصد امکانپذیر است اما این تفاوت برای همه، غیر از تحلیلگران ریاضی­­‌گرا ناچیز است.

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت 07:02
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین