خبر

بازگشت بیت‌کوین به بالای 28,000 دلار

بازگشت بیت‌کوین به بالای 28,000 دلار

قیمت بیت کوین در اوایل روز جاری از 28,000 دلار عبور کرد و به نزدیکی 28,500 دلار نیز رسید. هم‌زمان، تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین نیز به شدت افزایش یافته است

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از نیوزبی‌تی‌‌سی، بیت کوین (BTC)، پادشاه ارزهای دیجیتال، با چشم‌انداز مثبت خود همچنان تمام توجهات را در بازارهای مالی به خود جلب می‌کند. در آخرین تحولات، آدرس‌های فعال بیت کوین به اندازه‌ی قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در سه هفته‌ی ‌اخیر رسیده است.

این اتفاق نه تنها جان تازه‌ای به شبکه‌ی بیت‌کوین دمیده است، بلکه به شکل قابل توجهی باعث افزایش قیمت آن و همچنین، سایر ارزهای دیجیتال شده است.

به دنبال افزایش فعالیت‌های شبکه‌ی بیت کوین، افزایش تقاضا برای پادشاه ارزهای دیجیتال قیمت آن را به سقف‌های تازه‌ای رسانده و حس هیجان مثبتی را در بازار کریپتو برانگیخته است.

به گزارش موسسه‌ی تحلیل داده‌های آن‌چین سانتیمنت، با افزایش تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین به بالاترین حد خود در سه هفته‌ی اخیر، میزان کاربردپذیری یا کارایی بیت کوین نیز در حال افزایش است.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد، تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین برای اولین بار از 3 می / 13 اردیبهشت به رقم قابل توجه 960,000 رسیده است.

تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین

افزایش آدرس‌های فعال بیت کوین نشان‌دهنده‌ی افزایش سطح پذیرش و کارایی این شبکه است. افزایش سطح پذیرش عمومی بیت کوین همواره برای رشد پایدار این شبکه در اکوسیستم ارزهای دیجیتال حیاتی بوده است. اکنون با نزدیک شدن به ماه ژوئن، فعالان بازار منتظر هستند تا ببینند آیا تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین به رقم کلیدی ۱ میلیون آدرس خواهد رسید یا خیر.

هم‌زمان با افزایش قابل توجه تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین، قیمت آن نیز به سقف‌های تازه‌ای رسید. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، قیمت بیت کوین در بیست و چهار ساعت گذشته در محدوده‌ی کف 27,125 دلار تا سقف 28,432 دلار در نوسان بوده است.

نمودار بیت کوین

با وجود این، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 12:30 روز دوشنبه 29 می / 8 خرداد – قیمت بیت کوین دچار اصلاح شده و به زیر 28,000 دلار بازگشته است. به این ترتیب، در حال حاضر، بیت کوین با 2.62 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 27,913 دلار معامله می‌شود. همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین نیز اکنون با 65.14 درصد افزایش به رقم 16,285,014,312 دلار رسیده است.

عملکرد بازار کریپتو

افزایش قیمت بیت کوین به افزایش قیمت التکوین‌ها نیز منجر شده است. هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب، اتریوم (ETH) با 3.04 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,900 دلار معامله می‌شود. در حال حاضر، سایر 10 ارز دیجیتال برتر بازار نیز دست‌کم 1 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

هم‌‌اکنون، ارزش کل بازار کریپتو با 2.04 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به رقم 1.16 تریلیون دلار رسیده است. همچنین، حجم کل معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بازار کریپتو نیز اکنون 55.84 درصد افزایش یافته و در حدود 33.54 میلیارد دلار است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 8 خرداد 1402 ساعت 12:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین