خبر

افزایش خیره‌کننده حجم تراکنش‌های دوج‌کوین

افزایش خیره‌کننده حجم تراکنش‌های دوج‌کوین

دوج کوین که کماکان به عنوان محبوب‌ترین میم کوین شناخته می‌شود، افزایش بی‌سابقه‌ای را در حجم تراکنش‌های خود تجربه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، دوج کوین (DOGE) از آن دسته ارزهای دیجیتال است که به‌رغم محبوبیت بالا و ارزش بازار قابل توجه آن، غالبا دست‌کم گرفته می‌شود. با این حال، این میم کوین به تازگی شاهد رشد فوق‌العاده و خیره‌کننده‌ای در حجم تراکنش‌های خود بوده است.

در اوایل ماه می، میزان تراکنش‌هایی که در شبکه‌ی دوج کوین پردازش می‌شد به زحمت به 20,000 می‌رسید. شاید عده‌ای معتقد باشند که این میزان از تراکنش‌های روزانه با شرایط کنونی دوج کوین در بازار کریپتو متناسب است.

با وجود این، حجم تراکنش‌های دوج کوین در ماه جاری به طور ناگهانی و خیره‌کننده‌ای افزایش یافت. به طوری که حجم تراکنش‌های آن در 25 می / 4 خرداد به 1.152 میلیون رسید. روز بعد نیز حجم تراکنش‌های پردازش‌شده در شبکه‌ی دوج کوین باز هم افزایش یافت و به 1.162 میلیون رسید. در نهایت حجم تراکنش‌ها در 27 می / 6 خرداد از مرز 2 میلیون عبور کرد.

به این ترتیب، حجم تراکنش‌های دوج کوین با این افزایش شگفت‌انگیز به بالاترین سقف تاریخی خود رسید. ظرف ۱۴ سال اخیر، این برای نخستین بار است که عملکرد دوج کوین از نظر حجم تراکنش‌ از بیت‌ کوین (BTC) پیشی می‌گیرد.

بسیاری از تحلیلگران دلیل اصلی این رشد حیرت‌آور را ایجاد توکن‌های DRC20 در شبکه‌ی دوج کوین می‌دانند. به این ترتیب، ایجاد این توکن‌ها به همراه کارمزدهای پایین تراکنش‌ها در شبکه‌ی دوج کوین به افزایش خیره‌کننده‌ی حجم تراکنش‌ها و همچنین، افزایش قابل توجه فعالیت‌های این شبکه منجر شده است.

البته، با وجود افزایش عجیب و غریب حجم تراکنش‌ها در شبکه‌ی دوج کوین، قیمت این میم کوین تغییر چندانی نکرده است. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 11:30 روز دوشنبه 29 می / 8 خرداد – دوج کوین با 0.72 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 0.07317 دلار معامله می‌شود. همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی دوج کوین اکنون با 18.76 درصد افزایش به رقم 198,401,093 دلار رسیده است.

نمودار قیمت دوج کوین

با وجود این، ارزش این میم کوین در برابر رهبران بازار یعنی بیت کوین و اتریوم (ETH) به ترتیب 1.71 و 1.96 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، هنوز باید دید افزایش خیره‌کننده‌ی حجم تراکنش‌ها در شبکه‌ی دوج کوین در دراز مدت چه تاثیری بر قیمت توکن آن خواهد داشت.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 8 خرداد 1402 ساعت 11:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین