خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت ریپل؛ 7 فروردین

تحلیل و پیش‌بینی قیمت ریپل؛ 7 فروردین

اندیکاتورهای تکنیکال بازار نشان می‌دهند که قیمت ریپل ظرف 24 تا 48 ساعت آینده یک بریک‌اوت را تجربه خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌ادیشن، ریپل (XRP) در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 14:30 روز دوشنبه 27 مارس / 7 فروردین – با 2.04 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.4682 دلار معامله می‌شود. عملکرد هفتگی ریپل نیز تاکنون بسیار درخشان بوده است. ارزش ریپل نسبت به هفت روز گذشته 22.56 درصد افزایش یافته است. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت ریپل در محدوده‌ی کف 0.4438 دلار تا سقف 0.4683 دلار در نوسان بوده است. ارزش ریپل در برابر دو رهبر بازار کریپتو، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، به ترتیب 1.16 و 2.38 درصد تقویت شده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، ریپل در جایگاه ششم قرار دارد.

نمودار قیمت ریپل

در نمودار 4 ساعته، قیمت ریپل پس از تبدیل خط میانگین متحرک نمایی 9 روزه به خط حمایت در ساعات اولیه صبح امروز، هم‌اکنون در بالای خطوط میانگین متحرک نمایی 9 و 20 روزه قرار گرفته است. هم‌چنین، قیمت این التکوین توانست از سطح مقاومت کلیدی 0.4571 دلار عبور کند و اکنون در تلاش است تا جایگاه خود را در بالای این سطح حفظ کند.

ریپل ظرف 24 تا 48 ساعت گذشته نیز دو بار تلاش کرده بود از این سطح عبور کند. هر دوی این تلاش‌ها برای شکستن مرز 0.4571 دلار موفقیت‌آمیز بودند ولی در نهایت، ریپل نتوانست جایگاه خود را در بالای این سطح حفظ کند؛ زیرا قیمت ریپل در چرخه‌های 4 ساعته‌ی بعدی بار دیگر به زیر این سطح بازگشت. اکنون، باید دید آیا ریپل این بار می‌تواند جایگاه خود را در بالای این سطح حفظ کند.

نمودار تکنیکال ریپل

دو تلاش ناموفق ریپل برای عبور از سطح 0.4571 دلار و حفظ جایگاه خود در بالای این سطح ممکن است یک نشانه‌ی صعودی باشد؛ نشانه‌ای از این‌که که قیمت ریپل این بار در نهایت با موفقیت در بالای این سطح تثبیت شده و سپس شروع به حرکت به سطوح بالاتر خواهد کرد.

الگوی نمودار مثلث صعودی که در نمودار 4 ساعته‌ی ریپل شکل گرفته است، این پیش‌بینی صعودی را تایید می‌کند. این الگوی مثلث صعودی هنگامی شکل گرفت که قیمت ریپل ظرف 24 تا 48 ساعت گذشته به طور پیوسته کف‌های بالاتر و سقف‌های ثابتی را ایجاد کرد.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران باید خود را برای افزایش قیمت ریپل آماده کنند، زیرا این التکوین در 24 ساعت آینده به اوج این الگوی صعودی نزدیک می‌شود.

چنان‌چه قیمت ریپل در 24 تا 48 ساعت آینده نیز صعودی بوده و یک بریک‌اوت را تجربه کند، احتمالا به هدف 0.4755 دلاری نزدیک خواهد شد. از سوی دیگر، وقوع یک بریک‌اوت نزولی در 24 تا 48 ساعت آینده به کاهش قیمت ریپل تا سطوح حمایت بعدی در 0.4313 دلار منجر خواهد شد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 14:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین