خبر

یک‌سوم جامعه کریپتو در آمریکا، قربانی هکرها

یک‌سوم جامعه کریپتو در آمریکا، قربانی هکرها

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که شرکت کسپرسکی به عمل آورده است، یک‌سوم از سرمایه‌گذاران کریپتو در آمریکا در دام هکرها گرفتار شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتوپوتیتو، نتایج مطالعه‌ای که اخیرا توسط شرکت امنیت سایبری کسپرسکی انجام شد نشان می‌دهند که تقریبا یک‌سوم از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در ایالات متحده تاکنون قربانی هکرها شده‌ و بخشی از دارایی‌‌شان را به دلیل اقدامات هکرها از دست داده‌اند.

افراد سودجو در اکوسیستم کریپتو معمولا قربانیان خود را با حیله و فریب به یک و‌ب‌سایت تقلبی هدایت می‌کنند یا آن‌ها را راضی می‌کنند تا به یک پلتفرم سرمایه‌گذاری تقلبی وارد شوند.

شرکت کسپرسکی پس از انجام یک نظرسنجی از میان 2,000 بزرگسال آمریکایی، به این نتیجه رسید که حدود 30 درصد از افرادی که به دنیای کریپتو و ارزهای دیجیتال پا گذاشته‌اند، قربانی هکرها و سارقان دیجیتالی شده‌اند. میانگین ارزش دارایی‌هایی که این افراد توسط هکرها از دست داده‌اند، نزدیک به 100,000 دلار بوده است؛ در همین حال، 15 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعتراف کردند که حدود 1,000,000 دلار از دارایی‌ها‌ی‌شان را از دست داده‌اند.

افراد سودجو و تبهکار در دنیای کریپتو عمدتا قربانیان خود را به وب‌سایت‌های تقلبی یا پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جعلی می‌کشانند. اکثر قربانیان 18 تا 24 ساله هستند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، فقط 8 درصد از این قربانیان بالای 55 سال سن دارند.

افراد مسن، آن‌گونه که جوانان مشاقانه وارد دنیای کریپتو شده‌اند، از این صنعت مالی نوظهور استقبال نکرده‌اند. 36 درصد از شرکت‌کنندگان 25 تا 44 ساله در این نظرسنجی اعلام کردند که هم‌اکنون دارای ارزهای دیجیتال هستند؛ در حالی که تنها 10 درصد از افراد بالای 55 سال در این نظرسنجی در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گفته‌ی مارک ریورو، پژوهشگر ارشد امنیتی در تیم پژوهشی کسپرسکی، فقدان مقررات جامع در کشورهای مختلف در خصوص صنعت کریپتو به تازگی باعث افزایش آمار کلاهبرداری‌ها در ارزهای دیجیتال شده است. وی به افراد مختلف توصیه کرد هنگام سرمایه‌گذاری در این کلاس دارایی کاملا احتیاط به خرج داده و از رمزهای عبور پیچیده‌ای برای ایمن‌سازی دارایی‌های خود استفاده کنند.

بر اساس یافته‌های مطالعاتی شرکت کسپرسکی، 19٪ از سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال کلیدهای خصوصی خود را در رایانه‌ی شخصی یا تلفن هوشمندشان ذخیره می‌کنند؛ حدود 14٪ از این افراد نیز هیچ تلاشی برای محافظت از کلیدهای خصوصی‌شان انجام نمی‌دهند.

بازار کریپتو پس از سپری کردن روزهای سخت در سال 2022، روزهای سبز و مطلوبی را پشت سر می‌گذارد. ورشکستگی‌های سریالی در سال گذشته اعتماد سرمایه‌گذاران را به بازار کریپتو از بین برده بود. ولی با افزایش اعتماد و اشتیاق آن‌ها به سرمایه‌گذاری در این بازار، فعالیت هکرها نیز افزایش خواهد یافت.

نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین (BTC)، پادشاه ارزهای دیجیتال، طی سه ماهه‌ی گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 10:15 روز دوشنبه 27 مارس / 7 فروردین – بیت کوین با 0.94 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 27,789 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار بیت کوین نیز هم‌اکنون به 537,214,624,366 دلار رسیده است. ‌  

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 10:09
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین