خبر

بیت‌کوین در فاز تثبیت قیمت!

بیت‌کوین در فاز تثبیت قیمت!

بیت کوین هفته‌ی جدید را با تست 28,000 دلار آغاز کرد، ولی همچنان امکان تثبیت قیمت در بالای 25,000 دلار وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌دسک، بیت کوین (BTC) نخستین روز هفته را در بازارهای بین‌المللی با رشد قیمت 1.42 درصدی آغاز کرده است؛ هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب، در حوالی ساعت 9:00 صبح روز دوشنبه 27 مارس / 7 فروردین، پادشاه ارزهای دیجیتال با قیمت 27,912.56 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 27,497.25 دلار تا سقف 28,178.14 دلار در نوسان بوده است. اتریوم (ETH) نیز هم‌اکنون با 1.03 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 1,766.63 دلار معامله می‌شود.  

نمودار قیمت بیت کوین

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه‌ی اوآندا، در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی کوین‌دسک در روز جمعه گفت که موفقیت صرافی کوین‌‌بیس در مواجهه با فشار نهادهای نظارتی در ایالات متحده تاثیر مثبتی بر قیمت ارزهای دیجیتال در آینده خواهد داشت.

به گفته‌ی ادوارد مویا، «معامله‌گران کریپتو همه‌ی تحولات مربوط به صرافی کوین‌بیس را به دقت دنبال می‌کنند. برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی کوین‌بیس، گفته است که وی از اطلاعیه‌ی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اصلا شگفت‌زده نشده است. هیچ‌کس نمی‌داند که اگر قرار باشد همه‌ی توکن‌ها به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند، نهادهای نظارتی و قانونی چگونه می‌خواهند آن‌ها را تحت کنترل قرار دهند. موفقیت صرافی کوین‌بیس در مواجهه با فشارهای نهادهای نظارتی برای رشد اکوسیستم کریپتو در درازمدت بسیار حیاتی است. کوین‌بیس در صنعت کریپتوی ایالات متحده نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند - هر کس می‌خواهد به تازگی وارد دنیای کریپتو شود، کار خود را با کوین‌بیس آغاز می‌کند.»

همچنین، ادوارد مویا درباره‌ی وضعیت بیت کوین نیز اظهارنظر کرد. به گفته‌ی وی، با این‌که بیت کوین تاکنون نتوانسته سطح 30,000 دلار را تست کند، اکنون به نظر می‌رسد که خود را برای ورود به فاز تثبیت آماده کرده است.

جو دی‌پاسکواله، مدیرعامل شرکت بیت‌بول کپیتال، در ایمیلی به کوین‌دسک گفت، پس از این‌که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره ملایمت بیش‌تری به خرج داد، بازار کریپتو تا حد زیادی صعودی باقی مانده است.

وی در یادداشتی به کوین‌دسک گفت، «برخلاف پیش‌بینی‌مان برای اصلاح قیمت بیت کوین و سقوط آن به 25 هزار دلار، این اتفاق تاکنون رخ نداده است؛‌ با این حال، ما معتقدیم همچنان این احتمال وجود دارد. در حال حاضر، گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت هستند) می‌خواهند از این بابت مطمئن شوند که بیت کوین در بالای سطح 25 هزار دلار می‌ماند و تثبیت می‌شود. در این میان، ممکن است شاهد افزایش مجدد قیمت التکوین‌ها باشیم. از طرفی دیگر، سقوط قیمت بیت کوین به زیر 25 هزار دلار می‌تواند تمام پیش‌بینی‌های صعودی را بی‌اعتبار کند.»

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 09:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین