خبر

فشار بر دلار، ین را تقویت کرد

فشار بر دلار، ین را تقویت کرد

گرچه جفت ارز دلار/ین نتوانست رشد بیش از 20 واحدی روز قبل را امتداد دهد، اما به دلیل فشار نزولی بر دلار آمریکا تحت تأثیر قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، جفت دلار/ین (USD/JPY) نتوانست از بهبود بیش از 200 واحدی روز گذشته‌ی خود بهره‌برداری کند، چرا که این بهبود، صعود از پایین‌ترین سطح از 14 فوریه تاکنون را به همراه داشت. بدین ترتیب این جفت‌ارز در روز جمعه تحت فشار فروش مجدد قرار گرفت. با این حال، دلار/ین موفق شد چند پیپ از پایین‌ترین سطح روزانه‌ی خود را که در اوایل جلسه‌ی اروپا لمس کرده بود، پس بگیرد و اکنون بالای 133.00 معامله می‌شود، که البته هنوز نزدیک به 0.40 درصد در روز کاهش یافته است.

با نشر این باور در کل بازار که فدرال رزرو در نشست آتی خود در 21 الی 22 مارس موضع میانه‌روتری را اتخاذ خواهد کرد، فشار نزولی جدیدی بر دلار آمریکا وارد می‌شود که این امر به نوبه‌ی خود بر جفت دلار/ین (USD/JPY) تاثیر می‌گذارد.

نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که در پی سقوط دو بانک ایالات متحده - بانک سیلیکون‌ولی و سیگنیچر، بازارها اکنون احتمال بیشتری برای افزایش 25 واحدی در ثانیه را در نظر دارند. این امر منجر به کاهش بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده می‌شود و همچنان تضعیف دلار را تداوم می‌بخشد.

افزایش نرخ بهره
جدای از این مسائل، پرواز جهانی به سمت پناهگاه‌های امن از جمله ین ژاپن (JPY)، بیشتر به لحن فعلی در اطراف جفت دلار/ین USD/JPY کمک می‌کند. علاوه بر این، در کنار نگرانی‌ها پیرامون شیوع بحران بانک‌ها، ترس از رکود نیز تأثیر خود را بر احساسات ریسک می‌گذارد، که این موضع از وضعیت ملایم‌تر در بازارهای سهام مشهود است.

با تمام این اوصاف، موضع غیرقابل قبول‌تر بانک مرکزی ژاپن (BoJ) باید مانع از هر گونه سود بیشتر برای ین شود و به محدودکردن ضرر جفت دلار/ین USD/JPY، حداقل در حال حاضر، کمک کند. در همین راستا، هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی آمریکا در اوایل این جمعه به فضا برای کاهش بیشتر نرخ بهره به محدوده‌ی منفی و پايین‌تر از 0.1- درصد فعلی اشاره کرد. این موضوع به نوبه‌ی خود، احتیاط را برای معامله‌گران نزولی و موقعیت‌یابی برای گسترش مسیر نزولی اخیر، تضمین می‌کند.

فعالان بازار اکنون به منظور دریافت علائمی برای فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت، مشتاقانه منتظر انتشار شاخص احساسات مصرف‌کننده‌ی ایالات متحده میشیگان هستند که قرار است در اوایل جلسه‌ی آمریکای شمالی منتشر شود. البته، تمرکز همچنان بر نتیجه‌ی نشست سیاست پولی FOMC که قرار است چهارشنبه‌ی آینده اعلام شود، باقی خواهد ماند.

با وجود همه‌ی این مسائل، جفت دلار/ین USD/JPY همچنان در مسیر ثبت سومین هفته‌ی متوالی زیان قرار دارد و باید همچنان از احساسات گسترده‌تر پیرامون دلار آمریکا سرنخ‌ها بگیرد.

ین در برابر دلار

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت 12:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین