خبر

آهن‌ربای نقره از کدام سطح، کشش دارد؟

آهن‌ربای نقره از کدام سطح، کشش دارد؟

گرچه شرایط مساعد فروش در ماه گذشته توانست یک وضعیت صعودی میان‌مدت را برای نقره ایجاد کند، اما نقره در 6 روز اخیر، پیرامون سطح 21.0 دلار معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، هر اونس نقره در شش جلسه‌ی معاملاتی گذشته، در هر دو جهت بالاتر از 21.0 دلار معامله شده است. قیمت برای بیشتر فوریه در حال کاهش بوده است و بیش از 17 ٪ از سقف قیمت (24.62 دلار) به کف قیمت (20.41 دلار) از دست داده است.

با نگاهی به چشم‌انداز اخیر فلز سفید، فروش ماه گذشته توانست قیمت را به میانگین متحرک 200 روزه بازگرداند. این امر، یک شرایط فراگیر میان‌مدت ایجاد کرد که در کوتاه‌مدت نوید حالتی مثبت را می‌دهد و پتانسیل بازگشت به 24.0 دلار را نیز ایجاد می‌کند.

در پایان ماه گذشته، نقره در حال کاهش به سطح 21.0 دلار بود. این سطح همچنین به عنوان پشتیبانی محلی (ماه مه و نوامبر) و مقاومت (اوت و اکتبر) چندین بار در سال گذشته مشاهده شده است. نقره در سال 2014 و 2016 نیز بالاتر از این سطح قرار گرفته و بدین وسیله اهمیت این منطقه را تقویت کرده است. در حال حاضر، نقره می‌تواند پشتیبانی نزولی گسترده را در اینجا پیدا کند یا به سرعت در برابر صعود معکوس شود.

تحلیل تکنیکال نقره

علاوه بر اهمیت تاریخی سطح فعلی قیمت، نقاط میانی میانگین‌های متحرک کلیدی نیز قابل ذکر است. هفته‌ی گذشته، میانگین متحرک 50 هفته‌ای زیر میانگین متحرک 200 هفته در سطح 21.50 دلار سقوط کرد. از نظر تکنیکال، این یک سیگنال نزولی است، اما اکنون می‌بینیم که  میانگین 200 هفته‌ای در حال اشاره به سمت بالاست و بدین ترتیب، قیمت در هفته‌های اخیر به طرز معناداری اصلاح شده است.

در بازه‌ی زمانی روزانه، نقره اکنون در اطراف میانگین 200 هفته‌ای در کشمکش است. ناگفته نماند که نقره در اواخر ماه نوامبر خرید قوی از این سطح را تجربه کرده است. اکنون این سطح همچون یک آهنربا برای شکارچیان معاملات است.

فروش فوری فوریه نقره، نمودار روزانه‌ی شاخص قدرت نسبی را به قلمرو اشباع فروش برد. تثبیت در روزهای اخیر شاخص بالای 30 را به خود اختصاص داده است که اغلب نشانگر خستگی مومنتوم فروش و شروع یک جهش اصلاحی است.

نقره شانس تشکیل چیزی بیش از یک جهش اصلاحی را دارد. گفتنی است که دلار در حال از دست‌دادن کشش در بازار ارز است و این موضوع باعث ایجاد وارونگی جدید نزولی می‌شود. از سوی دیگر، شاخص‌های سهام در هفته‌ی گذشته از سطح تکنیکال کلیدی دفاع کردند و از هجوم پول جدید لذت می‌برند.

با تمام این‌ها، ممکن است برای پشتیبانی از نقره و طلا، دوباره ریسک‌پذیری مورد نیاز باشد، چرا که بازیگران کلیدی همچنان به فعالیت خود در بازارها ادامه می‌دهند.

بازار طلا و نقره

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 16 اسفند 1401 ساعت 15:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین