خبر

تعلیق موقتی تراکنش‌های دلاری در صرافی بایننس

تعلیق موقتی تراکنش‌های دلاری در صرافی بایننس

صرافی بایننس در توییتی اعلام کرد، واریزها و برداشت‌های دلاری را از 8 فوریه / 19 بهمن موقتا به حالت تعلیق در می‌آورد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ایشن، بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال، اعلام کرده است که از روز آینده، تراکنش‌های دلاری را به طور موقت به حالت تعلیق در می‌آورد. این شرکت توضیحات بیش‌تری را در مورد این مسئله ارائه نکرد، ولی گفت به جز تراکنش‌های دلاری، سایر تراکنش‌ها به روال گذشته به درستی انجام خواهند شد.

صرافی بایننس امروز (7 فوریه / 18 بهمن) طی توییتی تصمیم خود را برای توقف تراکنش‌های دلاری از 8 فوریه / 19 بهمن خطاب به جامعه‌ی کاربران اعلام کرده و به آن‌ها اطمینان داد که این شرکت «به سختی تلاش می‌کند تا این سرویس را در اسرع وقت مجددا راه‌اندازی کند.»

البته، چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل صرافی بایننس اظهار داشت که تراکنش‌های دلاری تنها 0.01٪ از مجموع کل نقل و انتقالات این صرافی را شامل می‌شوند. وی در این مورد گفت، «باید بگویم که فقط 0.01٪ از کاربران فعال ماهانه‌ی ما از تراکنش‌های دلاری بهره می‌برند. با وجود این، ما می‌پذیریم که این مسئله قابل‌قبول نیست و باعث رنجش مشتریان می‌شود.»

ولی نکته‌ی جالبی که در این میان باید به آن اشاره کرده این است که یکی از تحلیلگران و طرفداران مشهور بیت کوین (BTC)، با نام مستعار اندرو در توییتر در واکنش به خبر تعلیق تراکنش‌های دلاری توسط صرافی بایننس، پستی را به اشتراک گذاشت و اظهار داشت که بایننس هنوز نتوانسته است شریک بانکی مناسبی را برای تسهیل تراکنش‌های دلاری خود پیدا کند.

صرافی بایننس به تازگی با برخی چالش‌های بانکی دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بانکی صرافی بایننس در ارتباط با استفاده از سیستم سوییفت بوده است. این صرافی در تاریخ ۱ فوریه /۱۲ بهمن استفاده از سیستم سوییفت را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در مبالغ کم‌تر از ۱۰۰ هزار دلار به حالت تعلیق در آورد. صرافی بایننس اعلام کرد که این محدودیت‌ها به دلیل سیاست‌های جدید سیگنچر بنک، شریک بانکی این صرافی در ارائه‌ی‌ خدمات سوییفت است، و مختص به این صرافی نیست.

نمودار قیمت بایننس کوین

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 13:30 روز سه‌شنبه 7 فوریه / 18 بهمن – بایننس کوین (BNB)، توکن بومی صرافی بایننس، با 1.49 درصد افزایش نسبت به بیست و چهار ساعت گذشته با قیمت 330.27 دلار معامله می‌شود. ارزش بایننس کوین نسبت به هفت روز گذشته نیز تاکنون 6.10 درصد افزایش یافته است. با عملکرد خوب بایننس کوین، ارزش این توکن در برابر دو رهبر بازار کریپتو، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، به ترتیب 1.06 و 1.00 درصد افزایش یافته است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 18 بهمن 1401 ساعت 13:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین