خبر

کدام سرمایه‌گذاری بهتر است: طلا یا بیت‌کوین؟

کدام سرمایه‌گذاری بهتر است: طلا یا بیت‌کوین؟

بسیاری از کارشناسان و استراتژیست‌های بازار معتقدند که طلا در سال 2023 عملکرد قابل توجهی خواهد داشت؛ البته برخی در مورد بیت‌کوین نیز به این باور رسیده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، به نقل از «کریپتو پرس»، بسیاری از کارشناسان، استراتژیست‌های بازار و کارشناسان اقتصادی، پیش‌بینی‌هایی درباره‌ی نرخ و کارآیی دارایی‌ها در سال 2023 ارائه می‌دهند. برخی پیش‌بینی می‌کنند که طلا و ارزهای دیجیتال به خوبی عمل خواهند کرد، در حالی که برخی دیگر در این زمینه نتایجی نه‌چندان سودمندی را پیش‌بینی می‌کنند.

در 27 ژانویه 2023، در مصاحبه‌ای که پنج‌شنبه منتشر شد، «دیوید لین» مجری و تهیه‌کننده‌ی کیتکو‌نیوز با «گرت سولووی»، رئیس inthemoneystocks.com در مورد چشم‌انداز طلا و ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC) صحبت کردند. سولووی بر اعتقاد شرکت به کارآیی بی‌نظیر طلا در سال جاری پافشاری، و صراحتأ عنوان کرد که فلز زرد امن، از بیشتر دارایی‌های قابل توجه، فراتر خواهد رفت.

کارآیی قابل توجه طلا در 2023

سولووی به مجری برنامه گفت: «من هنوز فکر می‌کنم طلا بهترین عملکرد را خواهد داشت. شما نمی‌توانید از این واقعیت فرار کنید که فدرال رزرو اکنون نرخ‌های بهره را در همان رده‌ای که هستند نگه می‌دارد. آنها احتمالاً کمی بیشتر خواهند شد، اما نتیجه‌ی نهایی این است که تا زمانی که شاهد یک رکود بسیار ناگوار نباشیم، آنها به دنبال کاهش نخواهند بود.»

سولووی کارشناس پولی تنها فردی نیست که معتقد است نرخ طلا در سال جاری افزایش خواهد یافت. در همان هفته‌ی اول سال 2023، بیت‌کوین.کام نیوز (Bitcoin.com News) گزارش داد که متخصصان فکر می‌کنند افزایش قابل توجهی در نرخ طلا محقق خواهد شد. رابرت کیوساکی، نویسنده‌ی کتاب بسیار محبوب «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، نیز پیش‌بینی می‌کند که طلا در سال 2023 به 3800 دلار در هر اونس و نقره به 75 دلار در هر اونس خواهد رسید.

مایک مک‌گلون، کارشناس محصولات هوشمند بلومبرگ نیز آمال زیادی برای طلا دارد، اما در عین حال پیش‌بینی می‌کند که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین از اکثر کلاس‌های دارایی فراتر خواهند رفت. سولووی مدیر اجرایی inthemoneystocks.com، با تأکید بر اینکه «کارایی قابل مقایسه‌ای را در بیت کوین (BTC) پیش‌بینی نمی‌کند» اظهار داشت: «بیت کوین ممکن است به 9000 دلار در هر سکه(کوین) کاهش یابد. من فکر می‌کنم که بدون چاپ پول نقد توسط فدرال رزرو، بیت کوین به سمت دوازده تا سیزده هزار رفته و شاید حتی به 9000 دلار برسد.»

به عقیده‌ی سولووی، دوره‌های معاملاتی می‌تواند برای معامله‌گران مفید باشد؛ وی با اشاره به درخواست‌های قبلی خود در بازار که همه دقیق بودند خاطرنشان کرد که وقتی او معامله‌گری را آغاز کرد، هیچ کمکی وجود نداشت.

علیرغم افزایش بیش از 40 درصدی تاکنون در سال 2023 و افزایش بیش از 38 درصدی در یک ماه گذشته، سولووی اشاره کرد که بیت کوین (BTC) همچنان بیش از 65 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است. وی با تأکید بر افزایش فعلی بیت کوین اظهار داشت: «این یک جهش خوب است، با این حال، من همچنان عمیقأ بر این باورم که بیت‌کوین هنوز در یک روند نزولی کلی است.»

بیت کوین

نظر شما در مورد پیش‌بینی «گرت سولووی» برای طلا و ارزهای دیجیتال در سال 2023 چیست؟ آیا با دیدگاه او موافق یا مخالف هستید و چرا؟ ایده‌های خود را در قسمت نظرات در زیر با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 17 بهمن 1401 ساعت 10:53
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین