خبر

کاهش قیمت سولانا؛ اصلاح قیمت یا زنگ خطر؟

کاهش قیمت سولانا؛ اصلاح قیمت یا زنگ خطر؟

قیمت سولانا نسبت به روز گذشته بیش از 7 درصد کاهش یافته است. آیا این کاهش قیمت صرفا یک اصلاح قیمت است یا زنگ خطری برای سقوط قیمت؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از یوتودی، از نخستین روز سال 2023 تا همین دو روز پیش، بازار ارزهای دیجیتال مانند یک تیر رها شده از کمان با سرعت و شتاب بی‌نظیری کاملا صعودی شده بود. در این حرکت پرشتاب صعودی، التکوین‌هایی نظیر سولانا (SOL) رشد قیمت خیره‌کننده‌ای را تجربه کردند. برای التکوینی که پس از فروپاشی صرافی اف‌تی‌ایکس به پایین‌ترین قیمت خود یعنی 8.14 دلار سقوط کرده بود، صعود به سطوح کنونی مانند یک معجزه بوده است. البته، بازگشت قیمت سولانا نشان‌دهنده‌ی میزان بالای تاب‌آوری و قدرت این اکوسیستم است. 

با وجود این، بازار ارزهای دیجیتال پس از چند هفته‌ی سبز و داغ، سرانجام امروز لباس سرخ بر تن کرده است. این مسئله را به وضوح می‌توان در کاهش ارزش کل بازار کریپتو مشاهده کرد. هم‌اکنون ارزش کل بازار کریپتو با 3.34 درصد کاهش به 1.02 تریلیون دلار رسیده است. سولانا نیز در کاهش ارزش کل بازار کریپتو نقش داشته است.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:30 روز چهارشنبه 25 ژانویه / 5 بهمن - سولانا (SOL) با 7.40 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 22.99 دلار معامله می‌شود. کاهش چشمگیر قیمت سولانا در روز جاری، عملکرد هفتگی این التکوین را نیز منفی کرده است. هم‌اکنون، ارزش سولانا نسبت به هفت روز گذشته 0.81 درصد کاهش یافته است. ارزش کل بازار سولانا نیز  6.63 درصد کاهش یافته و به 8,538,068,688 دلار رسیده است.

نمودار قیمت سولانا

با توجه به آن‌که قیمت سولانا از آغاز سال جاری تاکنون، به طور پیوسته روند صعودی داشته و کندل‌های روزانه و هفتگی سبز متوالی را ایجاد کرده است، کاهش کنونی قیمت این ارز دیجیتال را می‌توان صرفا یک اصلاح قیمت عادی تلقی کرد. به طور کلی، این مسئله به عنوان یک ویژگی‌ و رفتار عادی برای بسیاری از دارایی‌های پرریسک تلقی می‌شود.

بیش‌تر ارزهای دیجیتال نظیر سولانا در روز جاری شاهد ریزش قیمت خود بوده‌اند. بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) تحت فشار فروش شدید در بازار به زیر 23,000 و 1,600 دلار سقوط کرده‌اند. یکی از عوامل کاهش قیمت بیت کوین را می‌توان افزایش میزان فروش سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت برای کسب سود دانست. همچنین، بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر انتشار داده‌های اقتصادی هستند که می‌توانند بر تصمیم فدرال رزرو در نشست بعدی آن‌ در هفته‌ی آینده تاثیرگذار باشند.

بنابراین، کاهش قیمت ارزهای دیجیتال را در روز جاری نمی‌توان به عنوان زنگ خطری برای سقوط دوباره‌ی قیمت آن‌ها و تسلط خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت هستند) بر بازار کریپتو دانست.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت 12:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین