خبر

احتمال کاهش قیمت اتریوم در هفته‌های پیش رو

احتمال کاهش قیمت اتریوم در هفته‌های پیش رو

قیمت اتریوم نسبت به روز گذشته بیش از 5٪ کاهش یافته است. تحلیلگران کاهش قیمت اتریوم در هفته‌های آینده را فرصت خوبی برای خرید در قیمت‌های پایین می‌دانند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، اتریوم (ETH) در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 13:30 روز چهارشنبه 25 ژانویه / 5 بهمن - با 5.45 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 1,548 دلار معامله می‌شود. کاهش قیمت اتریوم در روز جاری، عملکرد هفتگی آن را نیز منفی کرده است. هم‌اکنون، ارزش اتریوم نسبت به هفت روز گذشته 2.35 درصد کاهش یافته است. ارزش کل بازار اتریوم نیز اکنون به 189,531,145,436 دلار رسیده است.

نمودار قیمت اتریوم

موسسه‌ی تحلیل بلاک چین سانتیمنت صبح امروز با انتشار پستی در توییتر گفت، ریزش کنونی قیمت اتریوم را از قبل پیش‌بینی کرده بود. سانتیمنت دلیل این کاهش را اختلاف سودآور قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال عنوان کرد. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت کوین (BTC) با افزایش قیمت آن به بالای 23,000 دلار، فرصت را غنیمت شمردند و اقدام به فروش بیت کوین‌هایی کردند که چند ماه پیش با قیمت‌های بسیار پایین‌تر خریداری کرده بودند. اتریوم نیز به همین دلیل دچار ریزش قیمت شده است.

به گفته‌ی موسسه‌ی سانتیمنت، در حال حاضر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در وضعیتی بلاتکلیف به سر می‌برند. آن‌ها منتظر انتشار داده‌های اقتصادی و مشاهده‌ی واکنش فدرال رزرو به این داده‌ها هستند. از این رو، میزان ترس، عدم قطعیت، و تردید سرمایه‌گذاران نسبت به اتریوم افزایش یافته است. البته، به عقیده‌ی موسسه‌ی سانتیمنت، این وضعیت در میان‌مدت به نفع اتریوم خواهد بود.

قیمت اتریوم (ETH) به زیر خط میانگین متحرک نمایی 9 روزه رسیده است و اکنون در حال حرکت به سمت سطح حمایت 1,513.81 دلاری است. چنان‌چه گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ هستند) نتوانند این سطح را حفظ کنند، اتریوم در خطر سقوط به سطح حمایت بعدی در حوالی قیمت 1,370 دلار قرار خواهد گرفت.

شاخص قدرت نسبی روزانه‌ی اتریوم نزولی شده است. به علاوه، خط شاخص قدرت نسبی روزانه به سمت منطقه اشباع فروش دارای شیب منفی است - این مسئله نشان می‌دهد که قیمت اتریوم ممکن است تا پایان هفته به کاهش خود ادامه دهد.

چنان‌چه قیمت اتریوم تا دو روز آینده به زیر سطح حمایت 1,513.81 دلار و خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، اعتبار پیش‌بینی‌های نزولی تایید می‌شود. سرمایه‌گذاران از کاهش قیمت اتریوم در هفته‌های پیش رو می‌توانند به عنوان فرصتی برای انباشت و افزایش میزان دارایی خود استفاده کنند. 

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت 14:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین