خبر

6 التکوین که در 2023 صعود خواهند کرد

6 التکوین که در 2023 صعود خواهند کرد

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند در ماه‌های پایانی 2022 و آغاز 2023 شاهد رشد بازار کریپتو خواهیم بود. ولی 6 التکوین زیر می‌توانند رشد مطلوبی را تجربه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، ارزش بازار جهانی کریپتو طی 24 ساعت گذشته 1.52 درصد کاهش یافته و به 923.12 میلیارد دلار رسیده است. بسیاری از تحلیلگران چنین شرایطی را به عنوان بهترین فرصت برای خرید و سرمایه‌گذاری در کریپتو تلقی می‌کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند 6 التکوین زیر را مد نظر قرار دهند، زیرا پیش‌بینی می‌شود قیمت این ارزهای دیجیتال در سال 2023 به طور چشمگیری افزایش یابد. در این فهرست، نام این التکوین‌ها بر اساس میزان رشد پیش‌بینی‌شده‌شان، از کم‌ترین تا بیش‌ترین، مرتب شده‌ است. 

6. اتریوم (ETH)

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار و بزرگ‌ترین التکوین دنیا، همیشه جزء بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بوده است. پیش‌بینی می‌شود اتریوم در سال 2023 رشد قابل توجهی را تجربه کند - البته، شاید نه به اندازه‌ی سایر التکوین‌های این فهرست.

طی 2 سال گذشته سرمایه‌گذاران در دنیای کریپتو همواره نگران بودند که اتریوم قدرت رقابت خود را با بیت کوین (BTC) و سایر التکوین‌ها از دست بدهد؛ ولی ظاهرا انجام موفقیت‌آمیز پروژه‌ی ادغام بسیاری از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را در مورد آینده‌ی اتریوم برطرف کرده است. در حال حاضر، در روز دوشنبه 11 مهر، اتریوم با قیمت 1,290 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت اتریوم

5. پالیگان (MATIC)

پالیگان (MATIC) در رتبه‌ی 5 این فهرست قرار گرفته است. پالیگان یک فناوری مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که برای بهبود مقیاس‌پذیری، سرعت بخشیدن به زمان تراکنش، و کاهش هزینه‌های تراکنش از طریق برخی راهکارهای لایه‌ی 2 ایجاد شده و به کار گرفته می‌شود. به همین خاطر، با توجه به موفقیت پروژه‌ی ادغام اتریوم، احتمالا ظرف چند ماه آینده شاهد افزایش قیمت پالیگان خواهیم بود.

در لحظه‌ی نگارش این مطلب، پالیگان با قیمت 0.767 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت پالیگان

4. ریپل (XRP)

ریپل (XRP) در رتبه‌ی چهارم این فهرست قرار گرفته است. این ارز دیجیتال مطابق با استاندارد ISO 20022 - استاندارد ناظر بر نحوه‌ی تبادل اطلاعات بین موسسات مالی - عمل می‌کند؛ به این ترتیب، ریپل (XRP) به طور بالقوه در آینده می‌تواند جایگزین سیستم کنونی سوئیفت (جامعه‌ی جهانی ارتباطات مالی بین بانکی) شده یا با آن ادغام شود. ریپل لبز، شرکت پشتیبان این توکن، مدت‌ها است درگیر یک دعوای حقوقی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است. ولی آخرین تحولات در این پرونده‌ی حقوقی نشان می‌دهند که اوضاع به نفع ریپل تغییر کرده است.

در لحظه‌ی نگارش این مطلب، ریپل با قیمت 0.440 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت ریپل

3. الگوراند (ALGO)

توکن بعدی در این فهرست، الگوراند (ALGO) است که جایگاه سوم را به خود اختصاص داده. الگوراند نیز مانند ریپل یک توکن سازگار با استاندارد ISO 20022 است و به طور بالقوه می‌تواند جایگزین سیستم فعلی سوئیفت شده یا با آن ادغام شود. بلاک چین الگوراند یک شبکه‌ی بلاک چین مقیاس‌پذیر است که می‌تواند برای تراکنش با انواع ارزهای دیجیتال، از جمله توکن بومی این پلتفرم، الگوراند (ALGO)، مورد استفاده قرار گیرد.

در لحظه‌ی نگارش این مطلب، الگوراند با قیمت 0.347 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت الگوراند

2. کاردانو (ADA)

کاردانو (ADA) پس از انجام موفقیت‌آمیز هارد فورک واسیل و روشن شدن مسیر رشد آن در سال آینده، توانست جایگاه دوم این فهرست را به خود اختصاص دهد. کن کوداما، بنیانگذار شرکت امرگو - شرکت پشتیبان توسعه‌ی کاردانو - در مصاحبه‌ی اخیر خود گفت که این شرکت برای رشد اکوسیستم خود ظرف 3 سال آینده بیش از 200 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

در لحظه‌ی نگارش این مطلب، کاردانو با قیمت 0.422 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت کاردانو

1. چین لینک (LINK)

چین لینک (LINK) که اکوسیستم آن به بیش از 1‌,500 پروژه گسترش یافته است، در صدر این فهرست قرار دارد. سوئیفت به تازگی همکاری خود را با چین لینک اعلام کرده است.

در لحظه‌ی نگارش این مطلب، چین لینک با قیمت حدودا 7 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت چین لینک

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 13:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین