خبر

رابرت کیوساکی: اکنون فرصت خرید بیت‌کوین است

رابرت کیوساکی: اکنون فرصت خرید بیت‌کوین است

نویسنده‌ی مشهور کتاب پرفروش «پدر پول‌دار پدر ‌بی‌پول»، با پیش‌بینی‌ سقوط دلار تا ژانویه‌ آینده، معتقد است اکنون فرصت خرید بیت‌کوین، طلا، و نقره است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، رابرت کیوساکی، تاجر و نویسنده‌ی کتاب پرفروش «پدر پول‌دار پدر بی‌پول»، معتقد است، با توجه به تصمیم‌های سختگیرانه‌ی فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره و در نتیجه تقویت دلار آمریکا، قیمت دارایی‌هایی نظیر بیت کوین (BTC)، نقره و طلا هم‌اکنون به سطوح پایینی رسیده است؛ بنابراین، اکنون «بهترین فرصت خرید» این دارایی‌ها است.

این نویسنده‌ی مشهور در یک پست توییتری در تاریخ 2 اکتبر (یک‌شنبه، 10 مهر) برای 2.1 میلیون دنبال‌کننده‌ی خود خاطرنشان کرد، با تقویت دلار آمریکا قیمت این سه دارایی کاهش می‌یابد، ولی هنگامی که فدرال رزرو در سیاست‌های پولی خود تجدیدنظر کرده و نرخ‌های بهره را کاهش دهد، آن‌گاه ورق برای این سه دارایی بر می‌گردد.

وی در این پست توییتری گفت: «فرصت خرید؛ اگر فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، دلار آمریکا قوی‌تر شده و باعث کاهش قیمت طلا، نقره و بیت کوین می‌شود. در این شرایط اقدام به خرید کنید. وقتی فدرال رزرو مانند بانک انگلیس نرخ بهره را کاهش دهد، آن‌گاه شما لبخند خواهید زد و دیگران گریه خواهند کرد.»

رابرت کیوساکی یک روز قبل از آن، در یک پست توییتری پیش‌بینی کرده بود که فدرال رزرو احتمالا در ژانویه 2023 سیاست‌های پولی خود را تغییر دهد؛ آن‌گاه شاهد «سقوط» دلار آمریکا خواهیم بود - درست مانند همان اتفاقی که اخیرا برای پوند انگلیس افتاده است.

وی گفت: «آیا دلار آمریکا نیز از پوند انگلیس پیروی خواهد کرد؟ به اعتقاد من، آری. من معتقدم در ژانویه 2023 پس از تغییر موضع فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره، دلار آمریکا سقوط خواهد کرد.» آن‌گاه وی افزود، «نمی‌خواهم قربانی فدرال رزرو باشم.»

کیوساکی از اوایل اردیبهشت 2020 خود را به عنوان طرفدار آن دسته از دارایی‌هایی معرفی کرد که فدرال رزرو نمی‌تواند مستقیما در آن‌ها دخالت کند؛ پس از آن‌که فدرال رزرو در واکنش به تاثیرات همه‌گیری کووید 19 به طور گسترده شروع به چاپ پول کرد، وی به سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود، «بیت کوین بخرید و خود را نجات دهید.»

از آن زمان تاکنون، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دچار نوسان‌های شدیدی شده‌اند. اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب در روز دوشنبه 11 مهر، بیت کوین با قیمت 19,200 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 11:27
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین