خبر

مخالفت وزارت دادگستری آمریکا با راه‌اندازی مجدد سلسیوس

مخالفت وزارت دادگستری آمریکا با راه‌اندازی مجدد سلسیوس

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، تا زمانی که یک نهاد مستقل شرایط شرکت سلسیوس را برای راه‌اندازی مجدد تایید نکند، این شرکت نمی‌تواند شروع به کار کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، وزارت دادگستری آمریکا به پیشنهاد سلسیوس در خصوص ایجاد امکان برداشت وجوه توسط مشتریان منتخب و فروش دارایی‌های استیبل کوین این شرکت اعتراض کرد.

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند، وضعیت مالی شرکت سلسیوس در حال حاضر از شفافیت کافی برخودار نیست و تا زمانی که یک بازرس مستقل وضعیت این شرکت را بررسی و تایید نکرده باشد، باید از هرگونه فعالیت آن جلوگیری کرد.

در هفته‌ی گذشته، هیئت اوراق بهادار ایالت تگزاس، سازمان امور بانکی تگزاس و اداره‌ی مقررات مالی ورمونت نیز به پیشنهاد راه‌اندازی مجدد این شرکت واکنش نشان دادند. این سه نهاد دولتی نیز مخالف فروش دارایی‌های استیبل کوین سلسیوس هستند. آن‌ها نگران‌اند که شرکت سلسیوس از سرمایه‌های حاصل از فروش استیبل کوین‌های خود برای از سرگیری فعالیت‌های غیرقانونی‌اش استفاده کند.

وزارت دادگستری آمریکا در 30 سپتامبر (جمعه، 8 مهر) اعتراض خود را به پیشنهاد شرکت سلسیوس جهت ایجاد امکان برداشت برای برخی مشتریان این شرکت اعلام کرد؛ این نهاد عدم وجود شفافیت کافی در امور مالی سلسیوس را دلیل اعتراض خود به راه‌اندازی مجدد این شرکت عنوان کرد.

به گفته‌ی این نهاد، تا زمانی که یک بازرس مستقل به طور کامل وضعیت شرکت سلسیوس را بررسی نکرده و اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ی کارکرد این شرکت به دست نیامده باشد، نباید اجازه‌ی راه‌اندازی مجدد به این شرکت داده شود.

سایمون دیکسون، بنیانگذار پلتفرم سرمایه‌گذاری کریپتو بنک‌تودفیوچر - یکی از سرمایه‌گذاران اصلی شرکت سلسیوس - در 1 اکتبر (شنبه، 9 مهر) در توییتر پیش‌بینی کرده بود که پیشنهاد سلسیوس جهت پرداخت وجوه طلبکاران خود از طریق توکن بومی این پلتفرم - سلسیوس (CEL) - توسط نهادهای نظارتی رد خواهد شد.

به اعتقاد دیکسون، اگر چنین اتفاقی بیفتد، شاید شرکت سلسیوس مجبور باشد دارایی‌های خود را به حراج بگذارد - درست مانند حراج اخیر 1.3 میلیارد دلاری دارایی‌های وویجر دیجیتال که در نهایت توسط شرکت اف‌تی‌ایکس خریداری شدند.

در حال حاضر، هر توکن سلسیوس با قیمت 1.33 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت سلسیوس

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 10:41
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین