خبر

آینده‌ی اتریوم و سولانا از بیت‌کوین روشن‌تر است

آینده‌ی اتریوم و سولانا از بیت‌کوین روشن‌تر است

سایفرپانک، یکی از نخستین سرمایه‌گذاران در بیت کوین، 100٪ ارزهای دیجیتال خود را فروخت؛ ولی آن‌ها احتمالا بر اتریوم و سولانا سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، برخی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تحت تاثیر اوضاع نامساعد بازار در چند ماه گذشته اقدام به فروش گسترده‌ی ارزهای دیجیتال خود، به خصوص بیت کوین، کرده‌اند؛ با وجود این، تمام شرکت‌هایی که دارایی‌های دیجیتال خود را نقد کرده‌اند، به هیچ وجه از بیت‌کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال روگردان نشده‌اند و نگاه نزولی به بازار ندارند.

شرکت سرمایه‌گذاری سایفرپانک هولدینگز، مستقر در کانادا، یکی از شرکت‌هایی است که در طول زمستان سخت کریپتو در سال 2022 تصمیم گرفت 100٪ بیت کوین و اتریوم (ETH) خود را نقد کند. سایفرپانک یکی از نخستین شرکت‌های عمومی در جهان است که روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده. مدیران این شرکت در زمان فروش گسترده‌ی دارایی‌های دیجیتال خود اعلام کردند، «علی‌رغم فروش تمام دارایی‌های دیجیتال خود، چشم‌انداز صعودی درازمدت‌مان را در خصوص ارزهای دیجیتال حفظ خواهیم کرد.»

شاید فروش تمام دارایی‌های دیجیتال توسط شرکت سایفرپانک تا حدودی عجیب به نظر برسد؛ به خصوص، وقتی بدانید سهام این شرکت به صورت عمومی تحت نماد HODL در بورس اوراق بهادار کانادا معامله می‌شود. هودل (HODL) اصطلاحی است که به طور گسترده در جامعه‌ی کریپتو کاربرد داشته و به یک استراتژی صعودی برای حفظ بیت کوین بدون توجه به شرایط بازار اشاره دارد.

به گفته جفری گائو، مدیر عامل شرکت سایفرپانک، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال هم‌چنان می‌توانند به صعودی شدن بازار کریپتو امیدوار باشند، حتی اگر در مواقعی مجبور شوند تمام دارایی‌های دیجیتال خود را به فروش برسانند.

گائو در مصاحبه با کوین تلگراف گفت: «ما در این کسب و کار هستیم زیرا به صعودی شدن روند بازار کریپتو در درازمدت امیدواریم. مدیر عامل این شرکت خاطرنشان کرد: «سایفرپانک می‌تواند همین فردا به بازار بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر بازگردد، و این شرکت مسلما به دنبال فرصت‌های مناسبی برای انجام این کار می‌گردد.»

به گفته‌ی گائو، این صنعت گاهی اوقات شرکت‌ها را مجبور به نقد کردن دارایی‌های خود می‌کند، زیرا حتی «ظاهرا پیچیده‌ترین» شرکت‌های کریپتو مانند وویجر، تری اروز کپیتال و سلسیوس نیز عملا درگیر کارهایی شدند که «کاملا فاقد مدیریت ریسک بودند.» به گفته‌ی مدیرعامل شرکت سایفرپانک، فقدان مدیریت ریسک همان چیزی است که واقعا مانع به بلوغ رسیدن صنعت کریپتو شده است.

به گفته‌ی گائو: «در ماه‌های اخیر شاید پیشرفت چندانی نداشتیم، ولی از نابودی سرمایه‌مان نیز جلوگیری کردیم.» وی ادامه داد که علی‌رغم برخی مشکلات مربوط به اکوسیستم سولانا در اوایل ماه آگوست، نسبت به آلتکوین‌هایی نظیر اتریوم و سولانا (SOL) بسیار خوش‌بین است.

وی در این خصوص گفت، «در بلندمدت، حداقل در این برهه از زمان، شاید محافظه‌کاری ایجاب کند که در مقایسه با سایر توکن‌ها به آینده‌ی بیت‌کوین خوش‌بین‌تر باشم. ولی در طول دو یا سه ماه پیش رو، آینده‌ی روشن‌تری را برای اتریوم و سولانا تصور می‌کنم.»

در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار در سایت کوین مارکت کپ، بیت کوین با ارزش بازار 441,766,598,738 دلار در صدر قرار دارد. اتریوم نیز با ارزش بازار 207,462,914,390 دلار در رتبه‌ی دوم، و سولانا با ارزش بازار 13,910,881,471 دلار در رتبه‌ی نهم قرار گرفته‌اند. 

کوین مارکت کپ

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت 16:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین