خبر

میزان ضرر آدرس‌های بیت‌کوین در بالاترین سطح تاریخ

میزان ضرر آدرس‌های بیت‌کوین در بالاترین سطح تاریخ

دارندگان بیت‌کوین بیش از هر زمان دیگری در محدوده‌ی ضرر قرار دارند؛ ولی هنوز علائمی از بهبود روند قیمت بیت کوین به چشم نمی‌خورد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ 3 جولای (12 تیر) مسیر پر پیچ و خمی را طی کرد و حتی برای مدت کوتاهی به زیر 18800 دلار رسید. 

نمودار قیمت بیت کوین در 12 تیر

باندهای بولینجر نشان‌دهنده‌ی نوسان‌های بالا

داده‌های کوین تلگراف و تریدینگ‌ویو در خصوص قیمت بیت کوین نشان می‌دهند، پادشاه ارزهای دیجیتال در سومین روز متوالی (و با احتساب روز جاری، در چهارمین روز متوالی) در محدوده‌ی 19000 دلار قرار دارد.

به طور کلی، قیمت بیت کوین در آخر هفته نوسان‌های زیادی را از خود نشان داد؛ ولی در مسیر رسیدن به قیمت‌هایی پایین‌تر از قیمت‌های دسامبر 2020 قرار دارد.

آخرین اقدامی که گاوها در پایان هفته‌ی قبل انجام داده بودند، این بود که از بسته شدن قیمت بیت کوین در زیر 20000 دلار جلوگیری کنند.

با وجود این، مومنتوم قیمت در طول هفته بسیار ضعیف باقی ماند و معامله‌گران در مورد قدرت بالقوه‌ی بیت کوین برای اندکی تسکین و کمی افزایش قیمت متقاعد نشده و اقدامی برای خرید نکردند.

کریپتو تونی، تحلیلگر محبوب در توییتر خطاب دنبال‌کنندگان خود نوشت، «با این‌که قیمت بیت کوین اکنون در محدوده‌‌ای پایین‌تر از 19300 دلار است، انتظار داریم قیمت به منطقه حمایتی پایین‌تر از 18000 دلار برسد.»

حساب کاربری دیگری در توییتر، به نام نینجا، در بخشی از پست خود نوشت «من واقعا نمی‌توانم به حرکات قیمت بیت کوین اعتماد کنم؛ اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای 19700 دلار برسانند، باید منتظر سقوط بیش‌تر قیمت باشیم.»

متیو هایلند، تحلیلگر معروف، نیز خاطرنشان کرد که اندیکاتور باندهای بولینجر نشان می‌دهد، شرایط قیمت بیت کوین به زودی بی‌ثبات‌تر، نوسانی‌تر، و گمراه‌کننده‌تر می‌شود.»

بیت کوین، در بازه‌های زمانی روزانه، در نزدیکی باند پایینی اندیکاتور بولینجر معامله می‌شود؛ این مسئله به معامله‌گران هشدار می‌دهد، بیت کوین ممکن است مانند آن‌چه در ماه می رخ داد، به قیمت‌های پایین‌تر سقوط کند.

باند بولینجر بیت کوین

آدرس‌های متضرر، فراتر از اوج ماه مارس 2020

بر اساس داده‌های گلسنود، میانگین متحرک هفتگی تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت کوین (BTC) که اکنون با ضرر مواجه شده‌اند، در تاریخ 3 جولای به 18.8 میلیون رسیده است.

بر اساس گزارش‌های پیشین کوین تلگراف، در رویدادهای کاپیتولاسیون قبلی، برای مشاهده‌ی زیان‌های تحقق‌نیافته به 60٪ از عرضه نیاز داشتیم - کاپیتولاسیون به وضعیتی گفته می‌شود که معامله‌گران از ترس و ناامیدی از بازگشت قیمت‌ها، به صورت هیجانی شروع به فروش دارایی‌های خود می‌کنند.

نمودار آدرس‌های بیت کوین متضرر

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 12:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین