خبر

کاردانو، یک گام نزدیک‌تر به هاردفورک واسیل

کاردانو، یک گام نزدیک‌تر به هاردفورک واسیل

با تکمیل هارد فورک کاردانو بر روی تست‌نت، فقط یک گام تا راه‌اندازی این هاردفورک بر روی مین‌نت باقی مانده؛ این اتفاق ممکن است تا چهار هفته‌ی آینده رخ دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، هارد فورک واسیل که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم، سرانجام در تست‌نت یا شبکه‌ی آزمایشی کاردانو تکمیل شد؛ این اتفاق کاردانو را یک گام بزرگ به تحقق این پروژه در مین‌نت یا شبکه‌ی اصلی نزدیک‌تر کرده و نویدبخش ارتقای عملکرد این شبکه از جهات مختلف است.

اکنون، توسعه‌دهندگان پروژه‌ها، اپراتورهای استخر سهام (SPO) و صرافی‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود را در این شبکه‌ی آزمایشی آغاز کنند تا ببینند آیا هنگامی که شبکه‌ی اصلی، در حدود چهار هفته‌ی دیگر، با پروژه‌ی واسیل ادغام شود، همه‌ چیز به خوبی پیش خواهد رفت یا خیر.

پس از تکمیل هارد فورک واسیل و اجرای آن در شبکه‌ی اصلی (مین‌نت)، فرایند ایجاد بلاک‌های جدید در شبکه‌ی کاردانو سریع‌تر و مقیاس‌پذیری آن برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) در این شبکه بیش‌تر خواهد شد. این‌پوت اوت‌پوت هنگ کنگ (IOHK)، شرکت توسعه‌دهنده‌ی شبکه‌ی کاردانو، در توییتی در 3 جولای (12 تیر) اعلام کرد، علاوه بر ارتقاء عملکرد این شبکه، توسعه‌دهندگان از «بهبود عملکرد و کارایی برنامه‌نویسی» و کاهش هزینه‌ها نیز بهره خواهند برد.

هم‌چنین، واسیل امکان تعامل متقابل بین ساید چین‌ها یا زنجیره‌های جانبی کاردانو (ADA) را فراهم می‌کند؛ این مسئله یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که توسعه‌دهندگان قصد دارند در فاز باشو (Basho) در توسعه‌ی این بلاک چین راه‌اندازی کنند. باشو چهارمین مرحله از توسعه‌ی کاردانو است که بر مقیاس‌پذیری این شبکه تمرکز دارد؛ سپس، فرایند توسعه‌ی کاردانو وارد فاز ولتر (Voltaire) می‌شود که در آن، تمرکز اصلی توسعه‌دهندگان بر روی نحوه‌ی حکمرانی در این شبکه خواهد بود.

هم‌چنین، شرکت IOHK خاطرنشان کرد که تا زمانی که اکوسیستم‌هایی که با این شبکه تعامل دارند، به طور کامل آماده‌ی پذیرش این هارد فورک نباشند، هیچ عجله‌ای برای راه‌اندازی هارد فورک بر روی شبکه اصلی وجود نخواهد داشت؛ ولی انتظار می‌رود این پروژه تا حدود چهار هفته‌ی دیگر تکمیل شود.

کاردانو

فاز قبلی توسعه‌ی کاردانو، گوگن (Goguen) نام داشت؛ در این مرحله شاهد راه‌اندازی قابلیت‌های قرارداد هوشمند در کاردانو بودیم که بر اساس داده‌های وب‌سایت کاردانو کیوب، توسعه‌دهندگان امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) با راه‌اندازی ده‌ها برنامه‌ی غیرمتمرکز برای مبادله و پروتکل‌های DeFi به خوبی از آن بهره بردند.

بنابر داده‌های وب سایت دیفای لاما، برترین برنامه‌ی غیرمتمرکز (dapp) کادرانو در حال حاضر، صرافی غیرمتمرکز (DEX) وینگ‌رایدر است که 49.7 میلیون دلار ارزش کل قفل شده (TVL) در اختیار دارد.

به گزارش کوین‌جکو، اجرای آزمایشی هاردفورک واسیل تغییر چندانی در قیمت کاردانو (ADA) نداشته است؛ قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته تنها 0.1 درصد افزایش یافته و به 0.45 دلار رسیده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 11:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین