خبر

دور دوم تحقیقات درباره‌ دو کوان و علل سقوط ترا

دور دوم تحقیقات درباره‌ دو کوان و علل سقوط ترا

دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول در کره جنوبی، از امروز دور دوم تحقیقات خود را در خصوص سقوط لونا، شرکت ترافرم لبز و شخص دو کوان آغاز می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، پس از گذشت بیش از یک ماه و نیم از سقوط ترا لونا و شرکت ترا فرم لبز، دفتر دادستانی ناحیه‌ی جنوبی سئول در کره‌ی جنوبی از امروز تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص تخلفات مسئولان شرکت ترا فرم لبز، به ویژه شخص اول آن، دو کوان، آغاز می‌کند.

تیم تحقیقاتی مشترک جرایم مالی و اوراق بهادار دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول در کره‌ی جنوبی - که به نام هاپسودان شناخته می‌شود - از امروز، 4 جولای (13 تیر) تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص سقوط ارزهای دیجتیال لونا و ترا یو‌اس‌دی آغاز خواهد کرد.

پس از انجام تشریفات و کارهای اولیه، اقدامات هاپسودان به بررسی اصول قانونی و بازجویی از شهود تمرکز خواهد داشت. سه اتهام قانونی مطرح‌شده علیه مدیرعامل شرکت ترا فرم لبز، دو کوان، عبارت هستند از: انجام تقلب و نقض قانون، فرار مالیاتی، و نقل‌وانتقالات پولی مشکوک و بحث‌برانگیز.

دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول همه‌ی کارمندان شرکت ترا فرم لبز را از کره‌ی جنوبی ممنوع‌الخروج و آن‌ها را به عنوان شاهد احضار کرده است تا در مورد شرکت ترا فرم لبز و انکور پروتکل تحقیقات کاملی به عمل بیاورد.

بر اساس یافته‌های این تیم تحقیقاتی، برخی از کارمندان شرکت ترا فرم لبز، پس از آن‌که پایداری سیستم انکور پروتکل را با نرخ بهره‌ی ثابت سالانه 20 درصد زیر سوال بردند، شرکت را ترک کردند.

دو کوان

یکی از مقامات دفتر دادستانی ناحیه جنوبی سئول در این خصوص گفته است:

«علاوه بر تحقیق در مورد اتهاماتی که تاکنون در خصوص این شرکت و دو کوان مطرح شده است، قصد داریم به سایر اتهاماتی که از طریق رسانه‌ها مطرح شده‌اند نیز رسیدگی کنیم.»

ارزش ارزهای دیجتال لونا و ترا یو‌اس‌دی از ابتدای ماه می 2022 در عرض یک هفته به میزان 99.99 درصد کاهش یافت. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران در این ارزهای دیجیتال دو کوان را به پولشویی و آگاهی از نقص‌های الگوریتمی در این سیستم و سوءاستفاده از این نقص‌ها متهم می‌کنند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 13:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین