خبر

حمایت از بازگشت طلا

حمایت از بازگشت طلا

با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش بازده، طلا امروز در آسیا افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قراردادهای آتی ایالات متحده بخشی از سود روز جمعه را پس دادند، اما FTSE و معاملات آتی اروپا با وجود تشدید تنش‌ها در اوکراین پس از سقوط لیسیچانسک، به شروع مثبت اشاره می‌کنند. بنابراین، دستاوردها احتمالاً شکننده هستند.

استرالیا تصمیم گرفت طلای روسیه را همراه با برخی از کشورهای دیگر G7 از جمله آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن ممنوع کند، تصمیمی که تاثیری بر روند بحران ندارد.

قیمت طلا امروز صبح افزایش یافت، پس از اینکه روز جمعه یک انگشت پا را به 1784 دلار رساند. افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و کاهش شدید بازدهی ایالات متحده از یک بازگشت کوتاه‌مدت حمایت می‌کند. در میان‌مدت، شکل‌گیری تقاطع مرگ در نمودار روزانه نشان می‌دهد که باید شاهد مقاومت قوی تا مرز 1850 دلار باشیم.


اما نکته جالب این است که نفت خام امروز صبح اندکی کاهش یافت و زیر مرز 110 دلار در هر بشکه معامله شد. ما مطمئناً پس از رسیدن به سطح 105 دلار در هفته گذشته پس از تصمیم اوپک، یا به طور مرتبط‌تر، ترس از رکود، شاهد بازگشت مجدد بودیم.

جی پی مورگان هشدار داد که اگر روسیه تولید خود را به عنوان پاسخی به تحریم‌های غرب و تنش‌های فزاینده کاهش دهد، ممکن است به 380 دلار در هر بشکه برسد. با این حال، اگر قیمت هر بشکه در دو یا چهار در سطح واقعی ضرب شود، تقاضای جهانی به سختی می‌تواند ادامه یابد.

با نگاهی به پویایی قیمت، به احتمال زیاد شاهد کاهش بشکه نفت خام به زیر 100 دلار هستیم تا اینکه به بالای 200 دلار برسد.

سود دلار

شاخص دلار آمریکا هفته را با یک فیلم قوی آغاز می‌کند. دلار آمریکا ضررهای خود را در نیمه دوم ژوئن معکوس کرد و شاخص دلار دوباره بسیار نزدیک به اوج 20 ساله خود در 15 ژوئن، بالای سطح 105 است.

EUR/USD تحت فشار فروش مناسبی است. این جفت در روز جمعه به 1.0365 سقوط کرد. اکنون شاهد یک شکل‌گیری کف سه‌گانه در اطراف منطقه 1.0350/60 هستیم که می‌تواند به بازگشت احتمالی بالاتر از سطح 1.05 اشاره کند. اما شکستن سطح حمایت 1.0350 احتمالاً باعث می‌شود این جفت ارز در توقف‌ها پایین بیاید و خرس‌های یورو را دوباره هدف قرار دهد.

کاهش بیشتر یورو/دلار با این انتظار توجیه می‌شود که بانک مرکزی اروپا (ECB) نمی‌تواند با سرعت انقباض بانک‌های مرکزی دیگر پیشی بگیرد، زیرا اروپایی‌ها باید مطمئن شوند که افزایش نرخ‌ها این کار را نمی‌کند. یک بحران بدهی دوباره در میانه قاره‌ای که توسط همه‌گیری و بحران جدی انرژی ویران شده است، آغاز شود.

در جای دیگر، بانک مرکزی استرالیا (RBA) انتظار می‌رود در نشست فردا، نرخ‌ها را 50 واحد افزایش دهد. اما AUD/USD تحت فشار فروش مناسبی زیر مرز 70 سنت قرار دارد و کاهش شدید قیمت سنگ آهن به دلیل ترس از رکود، این روزها به نفع استرالیایی قوی‌تر نیست.

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 10:44
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین