خبر

طلا، پایدار در بهبود روند

طلا، پایدار در بهبود روند

در حالی که شاخص دلار آمریکا هنوز در حدود 105.00 تحت فشار است، طلا امروز به بهبود روز گذشته خود ادامه داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) در حدود 1812 دلار افزایش می‌یابد در حالی که بهبود روز گذشته را از پایین‌ترین سطح چند روزه خود در روز دوشنبه در اروپا ادامه می‌دهد. با انجام این کار، قیمت فلز گرانبها برای دومین روز متوالی افزایش می‌یابد زیرا خریداران دلار آمریکا در بحبوحه تعطیلات آمریکا نفسی می‌کشند.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از نوسازی بالاترین سطح دو هفته‌ای روز قبل، همچنان در حدود 105.00 تحت فشار باقی می‌ماند. آخرین تثبیت DXY می‌تواند به تعطیلات روز استقلال ایالات متحده و آماده‌سازی بازار برای داده‌ها/رویدادهای کلیدی هفته، از جمله صورتجلسه هفته کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه ژوئن مرتبط باشد.


لازم به ذکر است که پس از انتشار داده‌های مربوط به PMI تولید ISM ایالات متحده که منجر به بروز مشکلات رکود در روز جمعه شد، قیمت طلا به پایین‌ترین سطح در پنج هفته گذشته سقوط کرد. شاخص PMI تولیدی ISM ایالات متحده در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح در دو سال گذشته سقوط کرد و به 53.0 در مقابل 54.9 مورد انتظار و 56.1 قبلی رسید.

با توجه به داده‌ها، تحلیلگران بانک ANZ گفتند: «داده‌های بررسی‌شده از هر دو PMI و ISM ایالات متحده همگی به تزلزل رشد سفارشات، کاهش شاخص‌های کار و تولید نرم‌تر در تابستان اشاره می‌کنند. فرار از بدبینی فزاینده رشد، که همچنین انتظارات اوج تورم و درگیری بانک مرکزی را تقویت می‌کند، دشوار است.

در جای دیگر، شاخص بازار گزینه‌ها به نام برگشت ریسک (RR)، که با تفاوت بین تماس‌ها و فروش‌ها محاسبه می‌شود، یک سوگیری نزولی را نشان می‌دهد، زیرا RR روزانه برای چهارمین روز متوالی به 0.195- کاهش یافت، که کمترین میزان در بیش از یک هفته است، در حالی که رقم هفتگی با سطح 0.5000- سومین منفی متوالی را به خود اختصاص داد. علاوه بر این، RR ماهانه در ماه ژوئن به کمترین میزان از فوریه تاکنون سقوط کرد و به 1.220- رسید که یک سقوط سه ماهه را نشان می‌دهد.

در بحبوحه‌ی به تصویر کشیدن حال و هوای بازار، S&P 500 Futures نیم درصد افت کرد در حالی که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده پس از بزرگترین سقوط هفتگی از فوریه به دلیل تعطیلات ایالات متحده بدون تغییر باقی می‌ماند.

در ادامه، تعطیلات ایالات متحده ممکن است به قیمت طلا اجازه دهد تا ضررهای اخیر را تثبیت کند، اما خرس‌ها در آستانه گزارش کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) چهارشنبه و گزارش مشاغل ایالات متحده برای ژوئن، که قرار است در روز جمعه منتشر شود، امیدوار هستند.

تحلیل فنی

شکست صعودی واضح خط روند نزولی سه روزه حاکی از حرکت‌های بهبود کوتاه‌مدت در قیمت طلا است. امیدها به عقب نشینی اصلاحی نیز سرنخ‌هایی از شاخص قدرت نسبی (RSI) قوی‌تر و سیگنال‌های MACD صعودی در نمودار چهار ساعته دارند.

با این حال، همگرایی خط روند نزولی 100-SMA و 12 روزه، به نظر می‌رسد یک مهره سخت برای خریداران فلزات، حدود 1830 دلار در زمان چاپ باشد.

از طرف دیگر، حرکت‌های عقب‌نشینی برای فراخوانی فروشندگان طلا نیاز به اعتبارسنجی از اصلاح فیبوناچی 23.6 درصدی 12 ژوئن تا نزول 01 جولای، نزدیک به 1806 دلار دارند.

پس از آن، آستانه 1800 دلاری ممکن است به عنوان یک فیلتر اضافی به سمت جنوب عمل کند، قبل از اینکه خرس‌ها را به سمت حمایت‌های ثابت 1780 دلاری و 1760 دلاری هدایت کند.

طلا: نمودار چهار ساعته

نمودار چهارساعته طلا
روند: عقب‌نشینی اصلاحی مورد انتظار است

نویسنده: معصومه دانش
دوشنبه 13 تیر 1401 ساعت 11:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین