خبر

بیت‌کوین کالا است و مابقی، اوراق بهادار

بیت‌کوین کالا است و مابقی، اوراق بهادار

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بیت‌کوین را یک کالا می‌داند، ولی سایر ارزهای دیجیتال را اوراق بهادار.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیلی کوین، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، گفته است که بیت کوین (BTC) تنها دارایی دیجیتالی است که با خیال راحت می‌تواند آن را یک کالا بنامد. 

گری گنسلر بیت کوین را یک کالا تلقی می‌کند

گنسلر در مصاحبه‌ی اخیر خود با جیم کرامر مجری برنامه‌ی Mad Money، علنا موضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین، روشن کرد.

گنسلر، علاوه بر صحبت در مورد بیت کوین، توضیح داد که برخی از ارزهای دیجیتال که دارای ظرفیتی مشابه بیت کوین هستند نیز می‌توانند به عنوان کالا طبقه‌بندی شوند.

اظهارات گنسلر به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با اظهارات رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، راستین بهنام، مطابقت دارد؛ وی نیز ماه گذشته گفته بود بیت کوین (BTC) یک کالا است.

آلتکوین ها

سایر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند

با این‌که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار از صبحت در مورد سایر توکن‌های کریپتو خودداری کرد، ولی به نحوه‌ی طبقه‌بندی اکثر توکن‌های کریپتو توسط این نهاد نظارتی اشاره داشت.

گنسلر معتقد است که سایر ارزهای دیجیتال را نمی‌توان مانند بیت کوین به عنوان کالا طبقه‌بندی کرد. وی ادعا می‌کند که «بسیاری از دارایی‌های کریپتو دارای ویژگی‌های اوراق بهادار هستند».

برخلاف گنسلر که فقط دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین را به عنوان کالا تلقی می‌کند، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا اتریوم (ETH) را نیز یک کالا می‌داند.

با توجه به این‌که آقای گنسلر دومین رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است که بیت‌کوین را کالا می‌نامد، طرفداران این ارز دیجیتال از این رویکرد استقبال کرده‌ و امیدوار هستند این نهاد رفتار مناسب‌تری با شرکت‌های فعال در معاملات بیت کوین داشته باشد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 7 تیر 1401 ساعت 16:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین