خبر

کریپتو محبوب‌تر از صندوق‌های مشترک در میان جوانان

کریپتو محبوب‌تر از صندوق‌های مشترک در میان جوانان

گزارشی تحت عنوان «جوانان آینده مالی خود را چگونه می‌بینند» نشان می‌دهد 40٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، شرکت سرمایه‌گذاری آلتو به تازگی از بزرگسالان آمریکایی یک نظرسنجی به عمل آورده است تا اولویت‌ها و علائق آن‌ها را در سرمایه‌گذاری ارزیابی کند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند، جوانان 25 تا 40 ساله ترجیح می‌دهند بیش‌تر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند تا در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک.

این گزارش که با نام «جوانان آینده مالی خود را چگونه می‌بینند» منتشر شده است، نشان می‌دهد تقریبا ۴۰ درصد از شرکت‌کنندگان جوان در این نظرسنجی روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بر اساس این گزارش، «آمار سرمایه‌گذاری جوانان در ارزهای دیجیتال از آمار سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مشترک بیش‌تر است.» به علاوه، تعداد مشابه‌ای از جوانان نیز در بازارهای سهام سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ارزهای دیجیتال

هم‌چنین، این گزارش نشان داد اکثر جوانان یا از قبل در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا در حال بررسی سرمایه‌گذاری در این بازار هستند. با این حال، اریک ساتز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت آلتو، معتقد است که شرایط کنونی بازارها، سرمایه‌گذاری را برای جوانان دشوار کرده است.

به گفته‌ی وی، «در دنیای امروز عواملی از قبیل مصرف‌گرایی تجملی، افزایش هزینه‌های زندگی، و افزایش بدهی‌های وام دانشجویی، شرایط سرمایه‌گذاری جوانان را برای آینده‌شان دشوار کرده‌اند، زیرا آن‌ها صرفا برای تامین هزینه‌های کنونی زندگی‌شان تلاش می‌کنند.»

در همین حال، آن دسته از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در حال حاضر دارای ارزهای دیجیتال هستند، اذعان کردند که احتمالا دارایی‌های کریپتو را به پرتفوی بازنشستگی خود اضافه خواهند کرد. این گزارش نشان می‌دهد، ۷۰ درصد از جوانانی که دارای ارزهای دیجیتال، و هم‌زمان دارای حساب بازنشستگی فردی هستند، تمایل دارند دارایی‌های دیجیتال‌شان را برای حساب بازنشستگی‌شان نگهداری کنند.

نظرسنجی دیگری در اوایل ماه ژوئن نشان داد که ثروتمندان نیز از ارزهای دیجیتال استقبال می‌کنند. بر اساس «گزارش ثروت جهانی»، 71 درصد از شرکت‌کنندگان ثروتمند در دارایی‌های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و صندوق‌های قابل معامله در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در همین ماه، گزارشی از شرکت تحقیقاتی بلاک‌ور اینتلیجنس نشان داد، نرخ پذیرش بیت کوین (BTC) ممکن است از نرخ پذیرش سایر فناوری‌های تحول‌آفرین مانند تلفن‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پیشی بگیرد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
چهارشنبه 8 تیر 1401 ساعت 10:11
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین