خبر

تحلیل و پیش‌بینی قیمت استلار

تحلیل و پیش‌بینی قیمت استلار

با این‌که خریداران تلاش می‌کنند قیمت استلار را به بالای سطح 0.12 دلار برسانند، ولی این امکان وجود دارد که قیمت آن به زیر 0.11 دلار برسد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، استلار (XLM) تاکنون در یک روند نزولی قوی بوده است، ولی گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) در تلاش‌اند تا کف قیمت جدیدی را در نزدیکی 0.10 دلار تشکیل دهند. خریداران در 24 ژوئن (3 تیر) قیمت استلار را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.12 دلار) رساندند، ولی نتوانستند از سد میانگین متحرک 50 روزه (0.13 دلار) عبور کنند. 

نمودار قیمت استلار

اتفاق نسبتا خوبی که برای استلار رخ داده، این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.12 دلار) برود. مسطح شدن متحرک نمایی 20 روزه و نزدیک شدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه‌ی میانی نشان می‌دهند که گاوها در حال تلاش برای بازگرداندن روند هستند.

چنان‌چه خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک 50 روزه برسانند، استلار می‌تواند به سطح مقاومت بالای 0.15 دلار برسد. و اگر قیمت استلار از این سطح عبور کند، ممکن است یک روند صعودی جدید آغاز شود.

ولی اگر روند کاهش قیمت ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، پیش‌بینی صعودی بی‌اعتبار خواهد شد. آن‌گاه قیمت استلار می‌تواند تا 0.11 دلار نیز کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته استلار

شیب خط میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده‌ی مثبت قرار دارد؛ این نشانه‌ها به نفع خریداران هستند. خریداران باید قیمت را به بالای 0.13 دلار برسانند تا بتوانند شرایط را برای رسیدن قیمت به 0.14 دلار و سپس 0.15 دلار فراهم کنند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برود، ارزش استلار ممکن است کاهش یابد. شکست قیمت به زیر سطح حمایت می‌تواند وضعیت را به نفع خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) تغییر دهد. آن‌گاه استلار ممکن است تا 0.11 دلار کاهش یابد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 12:49
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین