خبر

دو کوان، موسس ترا، به زودی به سزای اعمالش می‌رسد

دو کوان، موسس ترا، به زودی به سزای اعمالش می‌رسد

گروه هکتیویست انانیموس در کانال یوتیوب خود گفت: «شکی نیست که خلاف‌ها و جرم‌های بیش‌تری از شما آشکار می‌شود و شما به نابودی نزدیک‌تر می‌شوید.»

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، گروه هکتیویستِ انانیموس تعهد داده است که دو کوان، بنیانگذار ترا، در خصوص فروپاشی اکوسیستم‌های ترا لونا و ترا یو‌اس‌دی در ماه می، «در اسرع وقت به دست عدالت سپرده شود.» انانیموس - به معنی ناشناس یا گمنام - به گروهی غیرمتمرکز از متخصصان شبکه‌های کامپیوتری گفته می‌شود، که به صورت ناشناس برای رسیدن مقاصد سیاسی یا ایدئولوژیک خود دست به هک کردن شبکه‌های مختلف می‌زنند. این گروه، خود را هکتیویست می‌نامند - هکتیویست یعنی فعال سیاسی و اجتماعی که با هدف اعتراض به شرایط موجود، سیستم‌ها را هک می‌کند.

روز یکشنبه، ویدیویی که ظاهرا از گروه هکر انانیموس منتشر شده بود، فهرستی از تخلفات مربوط به دو کوان، از جمله خارج کردن ماهانه 80 میلیون دلار از لونا و ترا یو‌اس‌دی - پیش از فروپاشی آن - و هم‌چنین نقش وی در سقوط استیبل کوین بیسیس کش را به اشتراک گذاشت.

ویدئوی انانیموس خطاب به دو کوان

این گروه هکر ادعا می‌کند، از زمانی که دو کوان وارد دنیای کریپتو شده بود، آن‌ها برای افشای خلافکاری‌ها و جرم‌های وی، دائما اقدامات وی را زیر نظر داشته‌اند.

این گروه اعلام کرد: «از زمانی که دو کوان وارد فضای کریپتو شده است، گروه انانیموس در حال بررسی تمام سوابق وی است تا ببیند چه چیزهایی را می‌تواند از اقدامات وی کشف و آشکار کند.»

هم‌چنین، این گروه هکر از دو کوان به دلیل «اتخاذ روش‌های شرورانه» در ایجاد مزاحمت‌های آنلاین برای رقبا و منتقدان خود و «رفتار متکبرانه‌ای که نشان می‌داد وی فکر می‌کند هرگز شکست نخواهد خورد» به شدت از وی انتقاد کرد.

انانیموس یک گروه فعال بین‌المللی غیرمتمرکز است که نام آن به خاطر سازماندهی حملات سایبری علیه موسسات دولتی، آژانس‌ها، شرکت‌های خصوصی و حتی کلیسای ساینتولوژی بر سر زبان‌ها افتاده است.

شایان ذکر است چندین کانال در یوتیوب وجود دارند که ادعا می‌کنند به گروه هکر انانیموس وابسته هستند. با وجود این، با توجه به ماهیت غیرمتمرکز و ناشناس بودن ذاتی آن، قاعدتا هیچ کانال رسمی یوتیوبی نمی‌تواند برای این گروه وجود داشته باشد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 11:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین