خبر

بحران منطقه، یورو را مغبون کرد

بحران منطقه، یورو را مغبون کرد

با افزایش نگرانی‌ها پیرامون سرایت بحران بانکی به گل منطقه یورو، جفت ارز یورو/دلار با کاهش 0.64 درصدی مواجه شد

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، با پایان جلسه‌ی نیویورک، یورو/دلار آمریکا 0.64 درصد یا 69 پیپ سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، یورو/دلار (EUR/USD) در سطح 1.0759 معامله می‌شود.

در واقع، انگیزه‌ی ریسک به یورو (EUR) کمکی نکرد، چرا که بروز یک بحران بانکی با تهدید به سرایت در کل منطقه یورو، این ارز واحد را تضعیف کرد.

نوسان یورو/دلار آمریکا با کاهش قدرت دلار آمریکا و PMI ضعیف اتحادیه اروپا

با وجود تجربه‌ی یک تلاطم دیگر، بازار سهام ایالات متحده آماده است که هفته را مثبت به پایان برساند. سهام دویچه بانک به دلیل نگرانی در مورد احتمال نکول، کاهش شدیدی را تجربه کرد که در افزایش 220 واحدی مبادلات پیش‌فرض اعتباری (CDS) منعکس شد. اگرچه این موضوع در ابتدای جلسه به وال استریت آسیب رساند، اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نسبت به این ترس‌ها بی‌تفاوت هستند و در عوض حدس می‌زنند که فدرال رزرو، نرخ بهره را در سال 2023 کاهش خواهد داد.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس بیان کرد که نرخ بهره باید بیشتر افزایش یابد تا به محدوده‌ی 5.50 الی 5.75 درصد برسد که به معنای افزایش 75 واحدی در ثانیه بیشتر از آخرین افزایش نرخ‌های 4.75 الی 5.00 درصدی فدرال رزرو است. در عین حال، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، بیان کرد تصمیمی که در ماه مارس گرفته شد، آسان نبود، چرا که انتخاب بسیار دشواری بود و بحث‌های زیادی نیز وجود داشت.

نرخ بهره

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، اظهار داشت که در زمان حضورش در جلسه احساس می‌کرد که بخش بانکی بسیار باثبات است. از این رو، شرایط برای اجرای سیاست‌های پولی در نظر گرفته‌شده را مناسب ارزیابی کرد.

شاخص PMI برای S&P گلوبال، در ماه مارس بهبودی نشان داد و از انتظارات و داده‌های ماه قبل فراتر رفت. اگرچه شاخص ساخت و ساز در رکود باقی ماند، اما سفارشات کالای بادوام افت 1 درصدی را تجربه کرد که همچنان نسبت به ماه قبل بهبود یافته بود.

در منطقه یورو (EU)، PMI جهانی S&P مارس مثبت بود، به جز بخش تولید که در منطقه رکودی باقی ماند. سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا (ECB) به رهبری کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) به سیم آخر زدند و گفتند که هیچ مبادله‌ای بین قیمت و ثبات مالی وجود ندارد.

علاوه بر آن، یواخیم ناگل، رئیس بوندس‌بانک، اظهار داشت که در شرایط کنونی، مکث جایز نیست، زیرا مسیر تورم که به طور متوسط حدود 6 درصد در آلمان، بزرگترین اقتصاد منطقه یورو مشاهده می‌شود، برای بازگشت به هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا بسیار طولانی خواهد بود. ناگل در ادینبورگ خاطرنشان کرد: «در دوره‌ی غالب نرخ‌های تورم بالا هستیم؛ به بیان دیگر، تورم پایدارتر خواهد شد.»

تجزیه و تحلیل تکنیکال یورو/دلار با استفاده از نمودار روزانه

نمودار روزانه یورو/دلار

یورو/دلار (EUR/USD) نتوانست سودهای قبلی خود را حفظ کند، اگرچه الگوی نمودار دره سه‌گانه تا زمانی که بالای 1.0759 باقی بماند، همچنان ادامه دارد. نقض رقم اخیر، الگو را از اعتبار ساقط، و در را برای ضررهای بیشتر باز می‌کند. در جهت صعودی، اولین مقاومت در سطح 1.0800 خواهد بود و پس از آن رقم 1.0900 پیش از بالاترین سطح YTD در 1.1032 قرار دارد.

نویسنده: معصومه دانش
شنبه 5 فروردین 1402 ساعت 16:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین