خبر

سطوح چالشی برای حصول یورو

سطوح چالشی برای حصول یورو

با انتشار گزارش مشاغل جدید در ایالات متحده، نوسانات قیمت یورو محدود شد؛ هم‌اکنون این ارز اروپایی در تلاش برای حفظ سطح 1.06 است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، با توجه به اخبار بسیار مهمی که اخیرأ در مورد مشاغل جدید در ایالات متحده منتشر شد، یورو، ارز واحد اروپایی همانطور که انتظار می‌رفت، در محدوده‌ی محدودی از نوسانات قرار گرفت.

لازم به ذکر است که قبل از انتشار اعلامیه‌های مهم، یافتن یک حرکت صعودی قوی برای ارز اروپایی بسیار دشوار خواهد بود و هر حرکتی بالاتر از سطح 1.06، احتمالا سطح خوبی برای خرید ارز ایالات متحده ایجاد می‌کند.

در واقع، واحد پول اروپا در تلاش است تا سطوح 1.06 را حفظ کند، زیرا هم‌اکنون حفظ این سطوح، دو برابر زمانی که به آن نزدیک شد و از آن عبور کرد، برایش دشوار است.

اگرچه اظهارات چند روز قبل رئیس فدرال رزرو نشان داد که صحنه در حال تغییر است و احتمالاً واحد پول ایالات متحده مومنتوم صعودی بیشتری پیدا خواهد کرد، اما اعلامیه‌ی اخیر به عنوان یک ترمز و توقف عمل می‌کند؛ چرا که برخی از اعداد و ارقام چنانچه ناامیدکننده باشند، می‌توانند محیطی را که به نفع دلار آمریکا ایجاد شده است، از بین ببرند.

فضایی به نفع دلار آمریکا

نگرش محافظه‌کارانه‌ی اکثر بازیگران بازار ارز قبل از انتشار اخبار مشاغل آمریکا، مؤید این واقعیت است که اگرچه شاخص‌های سهام در فضایی تحت فشار قرار گرفته‌اند، اما ارز ایالات متحده با اینکه همچنان به لحاظ سنتی، دارایی امن تلقی می‌شود، تاکنون از این موضوع سودی نبرده است.

در عین حال، بازدهی خزانه‌داری آمریکا کاهش جزئی را نشان داد که به نوبه‌ی خود به عنوان وزنه‌ای کوچک بر ارز ایالات متحده سنگینی می‌کند.

علاوه بر آن، یادآوری این مطلب خالی از لطف نیست که اظهارات رئیس فدرال رزرو، شرط‌بندی‌ها را در این زمینه تقویت کرد که فدرال رزرو در جلسه‌ی بعدی خود نرخ‌های بهره کلیدی را 50 واحد افزایش خواهد داد. سردرگمی همچنان در بازار وجود دارد، به همین دلیل است که ارز اروپایی توانست واکنش نشان دهد و با موفقیت از سطح 1.05 دفاع کند و با حرکت صعودی ملایمی دوباره به 1.06 نزدیک شود.

بدیهی است که قبل از اعلامیه‌های بعدی، انتظار و رصد دقیق، مناسب‌ترین اصول ارزیابی است.

و اما در چشم‌انداز گزارش مشاغل جدید، برآوردهایی برای افزایش 200000 شغل وجود دارد و هر عددی که غافلگیرکننده باشد به احتمال زیاد جهت‌گیری بسیار قوی ایجاد می‌کند.

افزایش شغل

نویسنده: معصومه دانش
یکشنبه 21 اسفند 1401 ساعت 15:38
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین