خبر

پتانسیل رشد اتریوم از بیت‌کوین بیش‌تر است!

پتانسیل رشد اتریوم از بیت‌کوین بیش‌تر است!

بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر موسسه‌ی کوین‌شرز، 60٪ از شرکت‌کنندگان معتقدند چشم‌انداز رشد اتریوم در آینده بسیار روشن‌تر از بیت کوین است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتواسلیت، حدود 60 درصد از سرمایه‌گذارانی که در نظرسنجی اخیر موسسه‌ی کوین‌شرز شرکت کرده بودند، معتقدند که چشم‌انداز اتریوم (ETH) و پتانسیل رشد آن از پادشاه ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین (BTC)، بیش‌تر است.

در مقابل، تنها 30 درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که آینده‌ی بیت کوین (BTC) از اتریوم روشن‌تر است.

این نظرسنجی از 43 سرمایه‌گذار به عمل آمد که مجموعا معادل 390 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کنند. نیمی از این شرکت‌کنندگان را مدیران سرمایه (25%) و صاحبان کسب و کارهای خانوادگی (25%) تشکیل می‌دادند. همچنین، 22 درصد از این افراد صاحب یا مدیر یک صندوق پوشش ریسک و 17 درصد دیگر نیز به عنوان سرمایه‌گذار نهادی معرفی شده‌اند.

با مقایسه‌ی نتایج این نظرسنجی با نتایج نظرسنجی مشابهی که در سال 2022 به عمل آمد، می‌توان دریافت که توجه سرمایه‌گذاران از بیت کوین به اتریوم معطوف شده است.

ستون‌های آبی در نمودار زیر نتایج نظرسنجی اخیر را نشان می‌دهند؛ ولی نتایج نظرسنجی سال 2022 با لوزی‌های کوچک قرمز نشان داده شده‌اند.

نمودار نتایج نظرسنجی

در نظرسنجی سال 2022، تنها 40 درصد از پاسخ‌دهندگان اتریوم را دارای پتانسیل رشد بیش‌تری نسبت به بیت کوین می‌دانستند؛ رقمی کم‌تر از 40 درصد از آن‌ها نیز آینده‌ی بیت کوین را روشن‌تر می‌دانستند. ولی فقط ظرف یک سال، تعداد سرمایه‌گذارانی که اتریوم را انتخاب کرده‌اند تا 60% افزایش یافته است. در حالی که تعداد سرمایه‌گذارانی که به بیت کوین رای دادند تنها 30% است.

البته، با این‌که بر اساس نتایج این نظرسنجی، شمار بیش‌تری از سرمایه‌گذاران از بیت کوین فاصله گرفته‌اند، شمار سرمایه‌گذارانی که در سال جاری وارد بازار بیت کوین شده‌‌اند، افزایش یافته است. بر اساس گزارش کوین‌شرز، 30 درصد از این شرکت‌کنندگان دارای بیت کوین بودند، در حالی که این رقم در نظرسنجی سال 2022 کم‌تر بود - حدود 24 درصد.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 15:00 روز دوشنبه 30 ژانویه / 10 بهمن - بیت کوین با 0.62 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 23,265 دلار معامله می‌شود. با وجود این، عملکرد هفتگی بیت کوین همچنان مثبت است. ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته 1.65 درصد افزایش یافته است. اتریوم نیز امروز سرخ‌پوش بوده است. قیمت محبوب‌ترین التکوین بازار هم‌اکنون با 1.14 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 1,587 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 15:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین