خبر

اکنون وقت خرید بیت‌کوین نیست!

اکنون وقت خرید بیت‌کوین نیست!

به اعتقاد یکی از تحلیلگران مشهور بازار به نام ونری، اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار نیست، زیرا ممکن است بازار بیت کوین دچار یک اصلاح قیمت شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین ادیشن، به اعتقاد یکی از تحلیلگران موسسه‌ی تحلیل آن‌چین کریپتوکوانت، روند صعودی فعلی قیمت بیت کوین (BTC) هم‌اکنون ناشی از حجم معاملات بالای آن در بازار نقدی است؛ در مقابل، قراردادهای آتی باعث کاهش قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال شده‌اند.

این تحلیلگر که با نام ونری شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد که میزان سفارش‌های فروش در بازار آتی بیت کوین 20 درصد از سفارش‌های خرید بیش‌تر است. داده‌های معاملاتی بازار بایننس نیز تایید می‌کنند که پس از رسیدن بیت‌کوین به 23 هزار دلار جریان ورود سرمایه‌ کاهش یافته است.

این تحلیلگر در مورد روند آینده‌ی بازار بیت کوین نیز گفت که بر اساس اندیکاتورهای تکنیکال، روند خرید قدرتمند فعلی همچنان ادامه خواهد داشت. با وجود این، حجم معاملات بیت کوین در حال کاهش است و اندیکاتورها وضعیت اشباع خرید را نشان می‌‌دهند.

ونری معتقد است اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار نیست، زیرا بیت کوین ممکن است به زودی دچار اصلاح و بازگشت شود. وی در این مورد گفت: «از لحاظ مدیریت ریسک، به معامله‌گران توصیه می‌کنم اکنون تمرکز خود را بر تحقق سودهای خود معطوف کنند تا انجام خریدهای جدید. بهتر است آن‌ها منتظر بازگشت قیمت بیت کوین به سطوح 19,800 دلار یا 20,600 دلار بمانند و آن‌گاه برای خرید تصمیم بگیرند.»

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:30 روز دوشنبه 30 ژانویه / 10 بهمن - بیت کوین با 1.87 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 23,657 دلار معامله می‌شود. ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته نیز 4.25 درصد افزایش یافته است. قیمت اتریوم (ETH)، محبوب‌ترین التکوین بازار، نیز هم‌اکنون با 2.11 درصد افزایش به 1,628 دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین

در میان 20 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش کل بازار، تنها دو التکوین طی هفت روز گذشته تغییرات قیمتی قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. قیمت آوالانچ (AVAX) و پالیگان (MATIC) ظرف یک هفته‌ی گذشته بیش از 15 درصد رشد کرده است.

ارزهای دیجیتال از ابتدای سال تاکنون روند رو به رشدی را تجربه کرده‌اند. این روند صعودی باعث عبور ارزش کل بازار کریپتو از سطح مقاومت یک تریلیون دلاری شده است. ولی به نظر می‌رسد، مومنتوم صعودی بازار کریپتو ظرف یک هفته‌ی اخیر تاحدودی کاهش یافته باشد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 12:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین