خبر

سود میلیون دلاری یک سرمایه‌گذار از خریدوفروش پالیگان

سود میلیون دلاری یک سرمایه‌گذار از خریدوفروش پالیگان

یک سرمایه‌گذار که در سال 2020 چهار میلیون توکن پالیگان را با قیمت 80 هزار دلار خریده بود، آن‌ها را به تازگی با قیمت بیش از 4 میلیون دلار به فروش رساند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از دیکریپت، با این‌که سال 2022 برای بازار کریپتو سالی بسیار تلخ و دردناک بود، نخستین ماه از سال 2023 تاکنون بسیار سبز و مطلوب بوده است. ظرف حدودا یک ماهی که از سال جدید می‌گذرد، بسیاری از ارزهای دیجیتال عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته‌اند. پالیگان (MATIC) نیز ماه بسیار مطلوبی را پشت سر گذاشته و طی این ماه عملکرد خوبی داشته است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، ارزش پالیگان ظرف یک هفته‌ی گذشته بیش از 15 درصد افزایش یافته است. عملکرد ماهانه‌ی پالیگان نیز تاکنون بسیار درخشان بوده، زیرا ارزش آن نسبت به یک ماه گذشته 50 درصد بیش‌تر شده است. عملکرد پالیگان نسبت به دو رهبر بازار ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) نیز بهتر بوده است. ارزش این دو کوین محبوب در بازار کریپتو ظرف 30 روز گذشته به ترتیب نزدیک به 44 و 38 درصد افزایش یافته است.

ارزش کل بازار پالیگان هم‌اکنون به 10,108,928,844 دلار رسیده است. در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش کل بازار در سایت کوین مارکت کپ، پالیگان اکنون در جایگاه دهم قرار دارد.

پالیگان یک ساید چین یا بلاک چین جانبی است که در کنار بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. ساید چین به بلاک چینی گفته می‌شود که به موازات یک بلاک چین اصلی اجرا شده و از طریق ارائه‌ی تراکنش‌های سریع‌تر و دریافت کارمزد کم‌تر به دنبال بهبود عملکرد کلی بلاک چین است. پالیگان به عنوان پلتفرمی برای بلاک چین‌های تعامل‌پذیر عمل می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، توکن بومی بلاک چین پالیگان که با نماد MATIC شناخته می‌شود، ظرف یک ماه گذشته عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. یکی از فعالان بازار کریپتو که با نام مستعار لوک‌آن‌چین در توییتر شناخته می‌شود، به تازگی خبر داده که صاحب یک کیف پول حاوی مقدار زیادی توکن پالیگان به سود قابل توجهی دست یافته است.

این نهنگ در سپتامبر سال 2020 حدود 4 میلیون توکن پالیگان (MATIC) را از صرافی بایننس خریداری کرد. قیمت این 4 میلیون توکن در آن زمان مجموعا حدود 84,000 دلار بود - ارزش هر توکن پالیگان در سپتامبر 2020 کمی بیش از 2 سنت بود. بر اساس گزارش پلتفرم اتراسکن، این نهنگ دو روز پیش، کیف پول خود را با قیمت 5.2 میلیون دلار به فروش رساند.

البته، این نهنگ طی این چند سال مقدار دیگری نیز به پالیگان‌های موجود در کیف پول خود اضافه کرده بود؛ ولی عمده‌ی توکن‌های موجود در این کیف پول مربوط به همان پالیگان‌های خریداری شده در سپتامبر 2020 بودند. ارزش پالیگان‌هایی که وی در سپتامبر 2020 خریداری کرده بود حدود 50 برابر افزایش یافت. یعنی این نهنگ 4 میلیون پالیگانی را که در سال 2020 با قیمت 84 هزار دلار خریداری کرده بود، توانست با قیمت 4.5 میلیون دلار - 1.14 دلار به ازای هر توکن - به فروش برساند.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:30 روز دوشنبه 30 ژانویه / 10 بهمن - پالیگان با 0.39 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 1.15 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت پالیگان

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
دوشنبه 10 بهمن 1401 ساعت 10:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین