خبر

افزایش احتمال پیروزی ریپل در دادگاه

افزایش احتمال پیروزی ریپل در دادگاه

هستر پیرس، عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از شرکت ریپل لبز حمایت کرده است. آیا این پرونده‌ حقوقی در آستانه‌ی دومین سالگرد آغاز آن، بسته خواهد شد؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌پدیا، دعوای حقوقی میان شرکت ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در طول نزدیک به دو سال گذشته، با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه بوده است. پیروزی ریپل (XRP) در این دادگاه نه تنها برای این شرکت، بلکه برای کل اکوسیستم کریپتو حائز اهمیت است. به همین خاطر، صرافی‌هایی نظیر کوین‌بیس و بسیاری دیگر از شرکت‌های کریپتو از  ریپل لبز حمایت می‌کنند.

مدارک محکمی وجود دارند که نویدبخش پیروزی قریب‌الوقوع ریپل لبز در این دادگاه هستند. مدتی پیش، دادگاه کمیسیون بورس و اوراق بهادار را مجبور کرد که اسناد مربوط به سخنرانی ویلیام هینمن را در اختیار ریپل لبز قرار دهد. این کمیسیون مدت‌ها بود که تلاش می‌کرد این اسناد را مخفی نگه دارد. ویلیام هینمن، یکی از مدیران سابق این کمیسیون، طی یک سخنرانی اعلام کرده بود که بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را به عنوان اوراق بهادار تلقی نمی‌کند. به این ترتیب، انتظار می‌رود این دعوای حقوقی به سرعت فیصله یابد.

در همین حال، بر اساس برخی گزارش‌ها، هستر پیرس، عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، گفته است که این آژانس به چارچوب قانونی مناسبی پایبند نیست؛ همین مسئله می‌تواند باعث عقب افتادن آن از تحولات و پیشرفت‌های دنیا شود. جان دیتون، وکیل و بنیانگذای موسسه‌ی کریپتولاز که از شرکت ریپل حمایت کرده، معتقد است اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر ادعای خود مبنی بر اوراق بهادار بودن ریپل پافشاری کند، به زودی شکست خواهد خورد.

از سوی دیگر، به تازگی تقاضا برای افزوده شدن دوباره‌ی ریپل به فهرست صرافی‌های مستقر در ایالات متحده به شدت افزایش یافته است. بنابراین، بسیاری از تحلیلگران معتقدند، اکنون که دعوای حقوقی میان ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار به پایان خود نزدیک می‌شود، احتمالا موجی از سرمایه‌گذاران جدید وارد بازار ریپل خواهند شد. این اتفاق قطعا باعث افزایش قیمت ریپل می‌شود.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 12:30 روز پنج‌شنبه 12 آبان - ریپل با 0.31 درصد کاهش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.456 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار ریپل هم‌اکنون 22,872,824,647 دلار است. این توکن در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار در وب‌سایت کوین مارکت کپ، در جایگاه ششم قرار دارد. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی ریپل نیز به 1,455,447,386 دلار رسیده است. 

نمودار قیمت ریپل

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 12 آبان 1401 ساعت 12:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین