خبر

رکود در بازارهای نفت خام

رکود در بازارهای نفت خام

بازاهای نفت خام در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه تحرک چندانی نداشته اند. در نهایت نفت خام بازاری است که با انتظارات رشد جهانی به حرکت خود ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای نفت‌خام همچنان به رکود ادامه می‌دهند. بازارهای نفت خام در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه تحرک چندانی نداشته‌اند، زیرا ما درست بالای سطح حمایت جزئی قرار داریم.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)
بازار نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در جریان معاملات روز چهارشنبه نسبتاً آرام بود زیرا همچنان شاهد رکود زیادی در سراسر جهان هستیم. در این مرحله، معامله‌گران بر این واقعیت تمرکز کرده‌اند که یک رکود جهانی وجود خواهد داشت. به همین دلیل روند یا حرکتی مساعد در جهت موافق که بتواند منجر به افزایش قیمت‌های انرژی شود، دیده نمی‌شود. تنها وضعیتی که می‌تواند اتفاق بیفتد، رالی‌های کوتاه‌مدت است. سطح 80 دلار برای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، سطحی است که باید مقدار مشخصی از حمایت را ارائه دهد. و در این برهه از زمان به نظر می‌رسد که تا اواخر این هفته، شاهد این حمایت باشیم. آنچه مسلم است، در صورتی که به زیر سطح 80 دلار سقوط کنیم، ممکن است بازار به پایین‌ترین سطح خود برسد. 

«نفت خام وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)، پس از اینکه ذخایر نفت خام آمریکا به طور غیر منتظره‌ای کاهش یافت، روندی صعودی به خود گرفت. رالی بالای 86 و 90 مقداری فشار را کاهش می‌دهد. قیمت نفت خام وست تگزاس در ماه اوت و در رنج 93.50 به مقاومت اولیه برخورد کرد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها (سرمایه گذاران امیدوار به کاهش قیمت ها) ممکن است دو برابر شده باشند. سطح حمایت فوری، کانال 81.50 دلار بوده و شکست آن باعث حرکت به سمت 77.00 دلار می‌شود. و در صورت شکست به زیر این سطح، نفت خام وست تگزاس کاملا آسیب پذیر خواهد‌شد. در روند صعودی مقاومت اولیه کانال 87.00 دلار بوده و فقط رالی بالای قیمت 90.00 می‌تواند یک روند صعودی را تثبیت کند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت
بازارهای برنت نیز در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه عملکرد اندکی داشته‌اند، زیرا ما درست بالای خط روند نزولی قبلی هستیم. در این نقطه، «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) دقیقاً در بالای آن قرار دارد، و درست در کنار آن «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) قرار دارد. چیزی که در اینجا اهمیت دارد مساله زمان است. این که چه وقت فروشندگان وارد بازار شده و هر گونه رالی به وجود آمده را تحت تاثیر قرار دهند. در صورتی که از میانگین متحرک نمایی 200 روزه عبور کنیم، احتمال دارد که روند قیمت نفت برنت به سمت 100 و حتی بالاتر از آن حرکت کند.

این بازاری است که به حرکت همسوی خود با انتظارات رشد جهانی ادامه خواهد داد، و البته آنچنان که مشخص هم هست، چندان خوب نیست. تنها چیزی که در حال حاضر به نفع قیمت‌هاست، این واقعیت است که اوپک پلاس تولید خود را کاهش داده است تا قیمت نفت را به واسطه کاهش عرضه افزایش دهد.

نمودار تکنیکال نفت خام

نویسنده: گروه تولید محتوا
پنجشنبه 28 مهر 1401 ساعت 12:57
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین