خبر

پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام

پیش‌بینی هفتگی قیمت نفت خام

بازارهای نفت خام در طول هفته رفتارهای نوسانی زیادی از خود نشان داده‌اند، که با توجه به رویدادهای مختلف اقتصاد کلان که در حال وقوع هستند، منطقی می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای نفت خام در طول هفته رفتارهای نوسانی زیادی از خود نشان داده‌اند. که با توجه به این واقعیت که رویدادهای مختلف اقتصاد کلان همزمان در حال وقوع هستند، کاملاً منطقی است.
تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)
بازار نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) در طول جلسات معاملاتی هفتگی تلاطم زیادی از خود نشان داده است. چرا که همچنان شاهد سوالات زیادی در مورد روند کلی اقتصاد جهانی هستیم. در عین حال، اوپک تولید خود را کاهش داده است، بنابراین وضعیت کمی برای بازار انرژی و به خصوص نفت خام بغرنج می شود. به نظر می رسد برای نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI)، سطح 80 دلار  حمایت قابل توجهی باشد، بنابراین جالب است که ببینیم آیا می توانیم به آن پایبند باشیم یا خیر! با توجه به تصمیمات اوپک و وضعیت بازار، دولت ایالات متحده اعلام کرده است که در نظر دارد ذخایر استراتژیک نفت خود را به میزان 15 میلیون بشکه وارد بازار کرده و در نهایت هم ذخایر استراتژیک خود را با قیمت 80 دلار پر کند.
تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت
بازارهای برنت در ابتدای معاملات هفتگی اندکی کاهش یافته‌اند، اما به نظر می‌رسد سطح 90 دلار را به عنوان سطح حمایتی نگاه می‌کنند. متحرک نمایی 50 هفته‌ای در بالای کندل قرار دارد، بنابراین اگر بتوانیم بالاتر از آن حرکت کنیم، این امکان وجود دارد که به دنبال سطح 100 دلار باشیم. در هر صورت، رسیدن به این سطح کمی تردید دارد. در هر صورت و با تمامی تفاسیر گفته شده، باید نشست و منتظر بود تا دید بازار به کدام جهت حرکت خواهد کرد.

در کل، به اعداد تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان توجه زیادی داشته باشید، زیرا اگر کاهش آنها ادامه یابد، برای بازارهای نفت سخت خواهد بود. با این حال، اگر به طور ناگهانی شاهد باشیم که تورم شروع به تغییر جهت کرده و نشانه‌هایی از رشد داشته باشد، مطمئناً این موضوع باعث افزایش بسیار بیشتر نفت خام خواهد شد. در این مرحله، من فکر می کنم که ما بیشتر به سمت بازار رنج حرکت خواهیم کرد (رنج اصطلاحا به زمانی اطلاق می شود که نوسان های بازار جهت خاصی نداشته و فراز و فرود واضحی در بازار مشاهده نمی‌شود).

نمودار هفتگی نفت خام

نویسنده: گروه تولید محتوا
شنبه 30 مهر 1401 ساعت 14:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین